Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Niedopracowany MRJ

Lotnictwo cywilne, 29 grudnia 2015

Japończycy muszą wzmocnić strukturę samolotu komunikacji regionalnej MRJ i uaktualnić oprogramowanie.

Prace związane ze wzmocnieniem struktury MRJ i modernizacją oprogramowania maja zająć Japończykom 2 miesiące / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft

Tygodnik Flight informuje, że przyczyną kolejnego opóźnienia dostaw samolotu Mitsubishi Regional Jet, anonsowanego w ubiegłym tygodniu jest konieczność wzmocnienia struktury kadłuba i skrzydeł oraz unowocześnienia oprogramowania awioniki, układu sterowania lotem i układu sterowania zespołem napędowym. Przedstawiciele Mitsubishi Aircraft twierdzą, że potrzebują 2 miesięcy, aby rozwiązać wszelkie problemy (Dostawy MRJ od połowy 2018, 2015-12-24).

Podczas prób statycznych okazało się, że niektóre elementy skrzydeł mają zbyt małą wytrzymałość, podobnie jak struktura kadłuba. Zgodnie z planem prace miały być przeprowadzone po pierwszym locie MRJ. – Nasze założenia [co do wytrzymałości struktury MRJ] okazały się zbyt optymistyczne – powiedzieli prezesi Mitsubishi Aircraft.

Interesująca jest również wypowiedź dotycząca podwozia. Obecnie nie ma konieczności wprowadzania w jego konstrukcji zmian, ale być może w przyszłości wprowadzone zostaną pewne modyfikacje, zapewniające lepszą integrację samolotu.

Kolejne opóźnienie w procesie certyfikacyjnym MRJ, a co za tym idzie – dostaw pierwszych seryjnych samolotów – może oznaczać, że Japończycy nie będą w stanie wyprzedzić wejścia na rynek nowych Embraerów E2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.