Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Czwarty przedseryjny G500 oblatany

Lotnictwo cywilne, 22 lutego 2016

W zakładach Gulfstreama oblatano czwarty przedseryjny odrzutowiec klasy biznes G500.

Ostatni przedseryjny G500 podczas inauguracyjnego lotu / Zdjęcie: Gulfstream

Oblot czwartego przedseryjnego odrzutowca klasy biznes G500 (T4) miał miejsce w sobotę. Samolot wystartował do pierwszego lotu z międzynarodowego portu lotniczego Savannah-Hilton Head o 9:47 czasu miejscowego. Załogę stanowili piloci doświadczalni Eric Holmberg i Brian Dickerson oraz inżynierowie prób w locie Dominic Pompeo i Mark Mondt.

W trakcie lotu osiągnięto maksymalną wysokość 15 545 m i rozwinięto prędkość maksymalną M0,925. Załoga sprawdziła działanie układu sterowania lotem, wszystkich podstawowych instalacji pokładowych, instalacji hermetyzacji kabiny, a także przeprowadziła serię prób pracy silnika przy różnych parametrach. Lądowanie T4 nastąpiło także w Savannah, po 3 h 17 min.

W ciągu 9 miesięcy od oblotu pierwszego prototypu, cztery przedseryjne G500 wylatały ponad 580 h. Samolot T1 służy do badania obwiedni obciążeń dopuszczalnych, a T2 – do prób osiągów i instalacji. T3 służy do badań awioniki Symmetry, działania instalacji przeciwoblodzeniowej, układu sterowania podwoziem przednim, instalacji klimatyzacji i hermetyzacji kabiny oraz poziomu emitowanego hałasu (Próby flatterowe G500, 2016-02-08).  

Oblatany niedawno T4 weźmie udział w próbach awioniki, drenażu płynów łatwopalnych, zasysania wody do wlotów powietrza do silnika oraz działania instalacji wody / ścieków, oświetlenia i przeciwpożarowej. Pierwszy samolot seryjny (P1), który został już dostarczony do centrum wykończenia wnętrz, posłuży do badań elementów wyposażenia kabiny pasażerskiej, integracji instalacji pokładowych i prób ergonomicznych.

Uzyskanie przez G500 Certyfikatów Typu EASA i FAA zaplanowano w 2017. Pierwsze samoloty seryjne mają trafić do użytkowników w następnym roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.