Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing prezentuje Echo Voyagera

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 marca 2016

Amerykański koncern zaprezentował prototyp nowego bezzałogowego pojazdu głębinowego Echo Voyager.

Latem Boeing rozpocznie testy nowego bezzałogowego pojazdu głębinowego Echo Voyager. Bezzałogowiec będzie przeznaczony dla odbiorców wojskowych i cywilnych. Jego modułowa budowa pozwoli na przystosowanie go do realizacji różnego rodzaju zadań / Zdjęcie: Boeing

Producent zakończył już zasadniczy etap prac nad nowym bezzałogowym pojazdem głębinowym Echo Voyager. Latem bezzałogowiec o długości 15,5 m rozpocznie serię intensywnych testów morskich. Będą one prowadzone u wybrzeży Kalifornii. Próby pozwolą ocenić pracę urządzeń pokładowych. Na ich podstawie dokonane mogą też zostać zmiany w projekcie pojazdu.

Echo Voyager zostanie przystosowany do działania w trybie autonomicznym. W odróżnieniu od obecnie dostępnych na rynku bezzałogowców (GDMS przejął Bluefin Robotics, 2016-02-25; Ochrona okrętów US Navy, 2015-12-17), pojazd nie wymaga wsparcia od znajdującego się w pobliżu okrętu bazowego. Nadzór nad przebiegiem misji będzie sprawowany przez operatora, znajdującego się w centrum kierowania i dowodzenia. Konstruktorom udało się wydłużyć czas pracy Echo Voyagera do kilku miesięcy, dzięki zastosowaniu wydajnego, hybrydowego układu pędnego.

Bezzałogowiec będzie służył m.in. do obserwacji i analizy otoczenia morskiego, wykrywania i lokalizacji nieprzyjacielskich okrętów podwodnych, neutralizacji min morskich lub improwizowanych urządzeń wybuchowych, ochrony infrastruktury krytycznej, w tym portów, platform wiertniczych czy farm wiatrowych, pomocy w usuwaniu skutków katastrof ekologicznych, a także przenoszenia uzbrojenia lub wyposażenia wojskowego w rejony przybrzeżne. W pracach nad projektem Echo Voyagera wykorzystano doświadczenia z rozwoju innych pojazdów głębinowych Boeinga, w tym przede wszystkim Echo Seeker o długości ok. 10 m i 5-metrowego Echo Ranger.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.