Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bezpieczna przyszłość DCNS

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 lipca 2016

Francuska grupa stoczniowa DCNS osiągnęła w pierwszym półroczu 2016 podobny obrót jak w analogicznym okresie ub.r. Podwojeniu uległ zysk przed opodatkowaniem. Spadła za to wartość zamówień.

Mimo mniejszej wartości kontraktów zawartych w pierwszym półroczu 2016, przyszłość francuskiej grupy jest bezpieczna. Gwarantuje ją wysoki portfel zamówień. Jego stałym elementem są zlecenia od rodzimej marynarki wojennej, które dotyczą zarówno serwisu obecnie eksploatowanych okrętów, jak i budowy nowych jednostek / Zdjęcie: DCNS

Według ujawnionego dziś sprawozdania finansowego, francuska grupa stoczniowa DCNS osiągnęła w pierwszych 6 miesiącach br. obrót w wysokości ok. 1,441 mld euro (6,2 mld zł), czyli o 23 mln euro (100 mln zł) mniej niż w analogicznym okresie ub. r. Podwoił się z kolei zysk brutto, z 20,2 mln euro (88,1 mln zł) do 40,1 mln euro (175 mln zł).

W ustabilizowaniu wyników finansowych francuskiego koncernu pomogła kontynuacja programów Marine Nationale (marynarki wojennej Francji), związanych przede wszystkim z budową atomowych okrętów podwodnych typu Barracuda (Czwarta Barracuda, 2014-04-25) i fregat rakietowych typu FREMM (Provence w służbie, 2016-06-13). Istotne były także zlecenia na obsługę techniczną obecnie eksploatowanych jednostek, w tym atomowego lotniskowca Charles de Gaulle (R91, Pierwsza misja CdG, 2015-12-23) oraz kontrakty realizowane w Brazylii (NAM Bahia w drodze do kraju, 2016-03-25), Egipcie (Testy morskie egipskiego Mistrala, 2016-05-09; Cięcie blach pod egipskiego Gowinda, 2016-04-18) i Indiach (Testy INS Kalvari, 2016-05-02).

W pierwszej połowie 2016 zebrano zamówienia o wartości 1,263 mld euro (5,5 mld zł), co oznacza spadek o 647 mln euro (2,8 mld zł) w porównaniu z pierwszym półroczem 2015. Niemniej jednak portfel zamówień pozostaje duży i wynosi 12 mld euro (52,3 mld zł). Zamówienia złożyły głównie Marine Nationale w związku m.in. z programem rozwojowym pocisków balistycznych M51 (Udany test M51, 2015-10-01), a także marynarki wojenne Egiptu (Egipt odebrał pierwszego Mistrala, 2016-06-02; Mistrale dla Egiptu dopiero latem, 2016-02-09) i Malezji (Budowa malezyjskich fregat, 2016-04-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.