Koncern Cessna wybrał dostawców głównych zespołów nowego odrzutowca klasy biznes, Citation Hemisphere.
Dotychczas wiadomo było, że Cessna Citation Hemisphere ma być 19-miejscowym odrzutowcem klasy biznes, którego kabina ma mieć szerokość aż 2,6 m. Obliczeniowy zasięg samolotu to 8334 km, a prędkość przelotowa wynosić ma M0,9.
Niedawno producent podał do publicznej informacji, że napęd Hemisphere stanowić mają silniki turbowentylatorowe Snecma Silvercrest, o ciągu ponad 53 kN każdy, które początkowo zamierzano zastosować w innej konstrukcji koncernu z Wichita – niedawno oblatanej Longitude (Cessna Citation Longitude oblatana, 2016-10-09). Mają one zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa o 15% w porównaniu z silnikami używanymi obecnie, co za tym idzie zredukowanie emisji NOx o 40% i hałasu o połowę (względem standardu CAEP/6).
W kabinie załogi zabudowana zostanie awionika Honeywell Primus Epic, prezentująca trójwymiarowy obraz przestrzeni powietrznej w pobliżu samolotu podczas lotu w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i układ sterowania lotem fly-by-wire, którego komputery dostarczy Thales.
Pasażerowie będą mieli do dyspozycji rozkładane na płask fotele, podgrzewane lub chłodzone, w zależności od potrzeb. Wysokość kabiny pasażerskiej, z płaską podłogą, to 1,88 m. Instalacja hermetyzacji zapewni, że wysokość ciśnieniowa w kabinie wynosić będzie 1524 m. Nowością, nie stosowaną dotychczas w odrzutowcach Cessny, jest zbudowanie w kadłubie Hemisphere aż 20 dużych okien i 2 świetlików w górnej części kadłuba.
Oblot Cessny Citation Hemisphere zaplanowano w 2019. Cena jednostkowa szacowana jest na 30-35 mln USD.