W zakładach Cessny w Wichita zakończono wstępny etap prób zespołu napędowego odrzutowca klasy biznes Citation Longitude.
Połączenie płatowca i skrzydeł Cessny Citation Longitude miało miejsce zaledwie 3 miesiące wcześniej – w maju. Zespół napędowy samolotu stanowią 2 silniki turbowentylatorowe Honeywell HTF7700L, rozwijające ciąg 33,6 kN każdy, a nie jak planowano wstępnie Snecma Silvercrest (Snecma testuje Silvercrest, 2014-10-22). Mają one umożliwić odrzutowcowi rozwinięcie prędkości maksymalnej M0,84.
Podczas wstępnych prób silników Longitude personel Cessny przeprowadził ich rozruch i sprawdził działanie instalacji paliwowej, automatycznego sterowania przepustnicą oraz interfejsów instalacji awioniki, elektrycznej i hydraulicznej. Oblot prototypu zaplanowany jest w najbliższych tygodniach, po zakończeniu prób funkcjonalnych i struktury płatowca.
Longitude jest największym członkiem rodzony Citation. Długość samolotu wynosi 22,3 m, rozpiętość – 20,42 m a wysokość – 5,92 m. W kabinie o wysokości 1, 83 m i szerokości 1,96 m ma mieścić się maksymalnie 12 pasażerów, a w oddzielnym przedziale o pojemności 3,17 m3 – 506 kg bagażu. Planowe przeglądy obsługowe struktury mają być wykonywane co 800 h lotu lub 18 miesięcy.
Wyposażenie kabiny załogi to awionika Garmin G5000 z 4 ekranami dotykowymi i trzema 14-calowymi wskaźnikami oraz układ syntetycznej wizji. Cena jednostkowa Longitude szacowana jest na ok. 23,9 mln USD (91 mln zł). Seryjne samoloty mają być dostępne na rynku pod koniec przyszłego roku.