Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C-2 i P-1 proponowane Nowej Zelandii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 stycznia 2017

Rząd Japonii prowadzi negocjacje z Nową Zelandią w sprawie eksportu samolotów transportowych C-2 i patrolowych P-1.

Pierwsze seryjne C-2 trafiły do sił zbrojnych Japonii w czerwcu 2016 / Zdjęcie: MO Japonii

Japońskie media donoszą o negocjacjach prowadzonych przez rząd w Tokio z Nową Zelandią, dotyczących eksportu samolotów transportowych C-2 i morskich samolotów patrolowych P-1. Obydwa typy produkowane są przez koncern Kawasaki.

We wrześniu ub.r. władze Japonii przesłały Nowozelandczykom jawne informacje dotyczące wspomnianych samolotów. Oferta obejmuje także zapewnienie obsługi technicznej i produkcji niektórych ich elementów w Nowej Zelandii. W grę wchodzi również transfer technologii. C-2 i P-1 mają wiele wspólnych rozwiązań, co w przypadku ich wyboru zapewniłoby Royal New Zealand Air Force (królewskim wojskom lotniczym Nowej Zelandii) znaczne oszczędności i rozwiązanie pewnych kwestii logistycznych.

Rząd w Auckland ma wybrać nowe samoloty transportowe i patrolowe latem br. Zastąpią one w służbie używane obecnie Boeingi 757 i C-130H Hercules oraz P-3K Orion. Zdaniem japońskich mediów P-1 będzie konkurował tylko z Boeingiem P-8A Poseidon. Natomiast wśród transportowców konkurencja ma być znacznie silniejsza – potencjalni kandydaci to także Airbus A400M, Boeing C-17 i Embraer KC-390.

Od czasu zmiany zasad eksportu uzbrojenia w kwietniu 2014 japończykom nie udało się zdobyć żadnych kontraktów. W przetargu na nowe okręty podwodne dla Australii pokonali ich Francuzi (DCNS otwiera biuro w Australii, 2016-12-30), a w konkursie na nowe brytyjskie morskie samoloty patrolowe – Amerykanie (Londyn potwierdza zakup P-8A, 2016-07-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.