Wiadomości
Australijska grupa stoczniowa ASC zostanie podzielona na trzy oddzielne przedsiębiorstwa.

Rząd Australii ogłosił nowy plan wykorzystania potencjału przemysłowego grupy ASC. Do końca 2017 producent z Adelajdy zostanie podzielony na 3 oddzielne przedsiębiorstwa, odpowiedzialne za: budowę nowych okrętów, obsługę techniczną obecnie eksploatowanych okrętów podwodnych typu Collins oraz utrzymanie i rozbudowę infrastruktury stoczniowej kontrolowanej przez spółki rządowe. Wszystkie podmioty mają być w całości kontrolowane przez państwo.
Według władz centralnych podział ASC jest niezbędnym krokiem na drodze do usprawnienia funkcjonowania australijskiego przemysłu stoczniowego i jak najlepszego przygotowania się do realizacji programów zakupowych Royal Australian Navy (królewskiej marynarki wojennej Australii). Wśród korzyści wynikających z tego posunięcia rząd Malcolma Turnbulla wymienia m.in. wstrzymanie redukcji etatów i stopniowe zwiększanie zatrudnienia w przemyśle stoczniowym (Dalsze zwolnienia w ASC, 2016-08-25), lepsze wykorzystanie potencjału przemysłowego kraju, usprawnienie produkcji okrętów poprzez dotrzymywanie terminów dostaw okrętów i ustalonego kosztorysu (Postępuje budowa Hobartów, 2016-09-14), a także zwiększenie konkurencyjności australijskiego przemysłu stoczniowego na rynkach zagranicznych.
Najwcześniej w 2018 w Adelajdzie rozpocznie się budowa nowych okrętów patrolowych, które zastąpią niesprawne Armidale (Przegląd naprawczy Armidale, 2016-10-10). Na początku lat 2020. konstrukcja jednostek zostanie przeniesiona do Henderson w Australii Zachodniej. ASC zapoczątkuje z kolei produkcję 9 nowoczesnych fregat rakietowych (Trzech oferentów w programie SEA 5000, 2016-04-19). W przyszłości w Adelajdzie powstawać będą też nowe okręty podwodne proj. Shortfin Barracuda (Przyspieszenie programu SEA 1000, 2016-09-30).
Powiązane wiadomości
-
Podział ASC (2016-10-12)
-
Trzech oferentów w programie SEA 5000 (2016-04-19)
- Amerykańskie testy Cristóbal Colón (2015-06-30)
- Wodowanie Luigi Rizzo (2015-12-21)
- Testy wyposażenia HMAS Hobart (2016-02-23)
- Navantia zbuduje australijskie zaopatrzeniowce (2016-03-14)
- Dofinansowanie GCS (2016-03-23)
- DIMDEX 2016: Zakupy Marina Militare (2016-03-30)
- DIMDEX 2016: Rebranding Finmeccaniki (2016-03-31)
- Koniec misji HMAS Canberra (2016-04-04)
- FREMM dla Australii (2016-04-14)
-
Historyczna wizyta japońskiego OP w Sydney (2016-04-18)
- HMAS Adelaide przyjęty do służby (2015-12-08)
- Dwóch oferentów w australijskim przetargu (2016-01-25)
- Australia zdecyduje się na tuzin OP? (2016-02-10)
- Jinryu przekazany (2016-03-07)
- Navantia zbuduje australijskie zaopatrzeniowce (2016-03-14)
- Amerykańsko-filipińskie patrole (2016-04-14)
- Chińskie myśliwce na Wyspach Paracelskich (2016-04-15)
-
Dalsze zwolnienia w ASC (2016-08-25)
- Cięcia w ASC (2015-07-17)
-
Trzech oferentów w programie SEA 5000 (2016-04-19)
- Amerykańskie testy Cristóbal Colón (2015-06-30)
- Wodowanie Luigi Rizzo (2015-12-21)
- Testy wyposażenia HMAS Hobart (2016-02-23)
- Navantia zbuduje australijskie zaopatrzeniowce (2016-03-14)
- Dofinansowanie GCS (2016-03-23)
- DIMDEX 2016: Zakupy Marina Militare (2016-03-30)
- DIMDEX 2016: Rebranding Finmeccaniki (2016-03-31)
- Koniec misji HMAS Canberra (2016-04-04)
- FREMM dla Australii (2016-04-14)
- Historyczna wizyta japońskiego OP w Sydney (2016-04-18)
- DCNS komentuje wygraną w Australii (2016-04-27)
- Postępy w programie AWD (2016-06-27)
- Postępuje budowa Hobartów (2016-09-14)
- Przyspieszenie programu SEA 1000 (2016-09-30)
- Przegląd naprawczy Armidale (2016-10-10)
-
Trzech oferentów w programie SEA 5000 (2016-04-19)