Suchoj przeprowadził pierwsze próby pobierania paliwa w locie przez samolot wielozadaniowy T-50 (PAK FA).
Rosyjska stacja telewizyjna Zwiezda opublikowała reportaż, w którym pokazano próby pobierania paliwa w locie przez samolot wielozadaniowy T-50 (PAK FA). Naftę, za pośrednictwem przewodu elastycznego, podawano z tankowca Ił-78 ze składu WKS FR (Pierwsze zdjęcia T-50-8, 2016-12-18).
Podczas prób za sterami T-50 zasiadał pilot doświadczalny, bohater FR, Siergiej Bogdan, który oblatał pierwszy prototyp tego samolotu. Opisując próby pobierania nafty Bogdan stwierdził, że wszystko odbyło się normalnie. Charakterystyki aerodynamiczne T-50 podczas przetaczania paliwa były zgodne z obliczeniami, samolot nie ujawnił żadnych istotnych (niekorzystnych) właściwości.
– Były pewne mało znaczące (niekorzystne) własności, które następnie skorygowano i dopracowano układ sterowania lotem, żeby jego charakterystyki były lepsze – dodał pilot. Według Siergieja Bogdana T-50 ma unikalne wyposażenie do pobierania paliwa w locie, znacznie różniące się od urządzeń zabudowanych w innych rosyjskich samolotach bojowych.
Produkcja seryjna 5 pierwszych T-50 dla WKS FR ma rozpocząć się przed końcem br.