Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot drugiego prototypu LUH

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 24 maja 2017

Wczoraj w Bengaluru oblatano drugi prototyp indyjskiego Light Utility Helicopter (LUH).

Drugi przedseryjny LUH podczas oblotu / Zdjęcie: HAL

Wczoraj w zakładach Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) w Bengaluru odbył się oblot drugiego prototypuindyjskiego lekkiego śmigłowca wielozadaniowego (LUH, PT-2). Za sterami wiropłata zasiadali piloci doświadczalni Wing Cdr (Retd) Unni K Pillai i Wing Cdr (Retd) Anil Bhambhani. Lot trwał 22 min i odbył się bez problemów.

W porównaniu z pierwszym prototypem LUH, oblatanym 6 września 2016, PT-2 ma zmodyfikowaną belkę ogonową. Wprowadzono też, niesprecyzowane przez producenta, zmiany w konstrukcji śmigłowca. Maksymalna masa do startu LUH to 3150 kg, a masa śmigłowca pustego – 1910 kg. Wiropłat, wyposażony w awionikę glass cockpit ma mieścić 2-osobową załogę i maksymalnie 6 pasażerów.

Napęd LUH to pojedynczy silnik turbinowy Turbomeca Ardiden 1U / HAL Shakti 1U o mocy 1272 kW. Obliczeniowa prędkość przelotowa śmigłowca to 220 km/h, a prędkość nigdy nieprzekraczana – 250 km/h. Zasięg obliczeniowy LUH z ładunkiem 400 kg to 350 km, a maksymalna wysokość lotu 6500 m. Maksymalna prędkość wznoszenia wynosić ma 7,5 m/s.

Ostateczne zdefiniowanie konstrukcji LUH ma nastąpić przed końcem br. Śmigłowiec przeznaczony jest dla Bhāratīya Vāyu Senā (wojskom lotniczym) i Bhāratīya Thalasēnā (wojskom lądowym) jako następca wysłużonych Cheetah i Chetak. Plany zakładają pozyskanie przez rodzime siły zbrojne 187 LUH. Dostawy śmigłowców mają rozpocząć się w 2018 i zakończyć w 2022 (Uziemiono indyjskie śmigłowce, 2016-12-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.