Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy wątek w sprawie wypadku USS Fitzgerald

Marynarka wojenna, 27 czerwca 2017

Załoga niszczyciela rakietowego USS Fitzgerald, który w połowie czerwca zderzył się z kontenerowcem nieopodal wybrzeży Japonii, mogła zignorować otrzymywane sygnały ostrzegawcze.

Brak reakcji załogi USS Fitzgerald na ostrzeżenia o możliwej kolizji jest jednym z wątków śledztwa, które ma wyjaśnić przyczyny wypadku / Zdjęcie: USN

Według agencji Reuters kapitan kontenerowca ACX Crystal, który w nocy 17 czerwca zderzył się z niszczycielem rakietowym USS Fitzgerald (DDG 62), typu Arleigh Burke, miał oświadczyć, że załoga amerykańskiego okrętu zignorowała ostrzeżenia o możliwej kolizji. Marynarze z ACX Crystal mieli bowiem rozpocząć wysyłanie sygnałów świetlnych w kierunku USS Fitzgerald, gdy tylko obie jednostki znalazły się na kursie kolizyjnym.

Do wypadku z udziałem USS Fitzgerald doszło w nocy 17 czerwca ok. 100 km na południowy zachód od Yokosuki w Japonii (USS Fitzgerald wrócił do Yokosuki, 2017-06-17i). Wskutek zdarzenia amerykański niszczyciel został poważnie uszkodzony. Największe zniszczenia objęły prawą burtę w pobliżu głównej części nadbudówki, gdzie mieści się m.in. mostek oraz anteny systemu wykrywania, naprowadzania i kierowania ogniem Aegis. Uszkodzone i częściowo zalane zostały pomieszczenia mieszczące elementy maszynowni i urządzenia łączności radiowej, a także kajuty.

W pierwszych godzinach po kolizji 7 marynarzy z USS Fitzgerald było uznawanych za zaginionych. Podejrzewano nawet, że mogli wpaść do wody w wyniku zderzenia. Ich ciała odnaleziono dopiero po powrocie do bazy w Yokosuce, gdy nurkowie przeszukali zalane pomieszczenia okrętu (Podano listę ofiar wypadku USS Fitzgerald, 2017-06-20). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.