Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy wątek w sprawie wypadku USS Fitzgerald

Marynarka wojenna, 27 czerwca 2017

Załoga niszczyciela rakietowego USS Fitzgerald, który w połowie czerwca zderzył się z kontenerowcem nieopodal wybrzeży Japonii, mogła zignorować otrzymywane sygnały ostrzegawcze.

Brak reakcji załogi USS Fitzgerald na ostrzeżenia o możliwej kolizji jest jednym z wątków śledztwa, które ma wyjaśnić przyczyny wypadku / Zdjęcie: USN

Według agencji Reuters kapitan kontenerowca ACX Crystal, który w nocy 17 czerwca zderzył się z niszczycielem rakietowym USS Fitzgerald (DDG 62), typu Arleigh Burke, miał oświadczyć, że załoga amerykańskiego okrętu zignorowała ostrzeżenia o możliwej kolizji. Marynarze z ACX Crystal mieli bowiem rozpocząć wysyłanie sygnałów świetlnych w kierunku USS Fitzgerald, gdy tylko obie jednostki znalazły się na kursie kolizyjnym.

Do wypadku z udziałem USS Fitzgerald doszło w nocy 17 czerwca ok. 100 km na południowy zachód od Yokosuki w Japonii (USS Fitzgerald wrócił do Yokosuki, 2017-06-17i). Wskutek zdarzenia amerykański niszczyciel został poważnie uszkodzony. Największe zniszczenia objęły prawą burtę w pobliżu głównej części nadbudówki, gdzie mieści się m.in. mostek oraz anteny systemu wykrywania, naprowadzania i kierowania ogniem Aegis. Uszkodzone i częściowo zalane zostały pomieszczenia mieszczące elementy maszynowni i urządzenia łączności radiowej, a także kajuty.

W pierwszych godzinach po kolizji 7 marynarzy z USS Fitzgerald było uznawanych za zaginionych. Podejrzewano nawet, że mogli wpaść do wody w wyniku zderzenia. Ich ciała odnaleziono dopiero po powrocie do bazy w Yokosuce, gdy nurkowie przeszukali zalane pomieszczenia okrętu (Podano listę ofiar wypadku USS Fitzgerald, 2017-06-20). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.