Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ryanair odwołuje operacje z Ukrainy

Lotnictwo cywilne, 11 lipca 2017

Jak podaje irlandzki przewoźnik lotnisko w Kijowie zdecydowało się chronić tradycyjne linie lotnicze (w tym narodowego przewoźnika Miżnarodni Awialinii Ukrainy, ang. Ukraine International Airlines) i pozbawia ukraińskich użytkowników dostępu do najniższych taryf lotniczych Europy i największej siatki połączeń. W rezultacie Ryanair nie ma wyboru, ale musi zrezygnować z 4 nowych tras w Kijowie i 7 nowych tras ze Lwowa (Ryanair ogłasza kolejne loty do Lwowa, 2017-03-15).

W najbliższym czasie nie zobaczymy samolotów Ryanaira w portach lotniczych Ukrainy / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Główny dyrektor handlowy Ryanair David O'Brien powiedział: W imieniu ukraińskich gości i pasażerów żałujemy, że lotnisko w Kijowie wykazało, że Ukraina nie jest jeszcze wystarczająco dojrzałą lub wiarygodną lokalizacją, pozwalającą zainwestować cenne zdolności lotnicze Ryanair. Zaniedbanie zobowiązań przez lotnisko w Kijowie spowoduje utratę ponad 500 tys. pasażerów i 400 miejsc pracy w porcie lotniczym w pierwszym roku, co przyniosłoby znaczący wzrost gospodarce Ukrainy. Żałujemy też, że ofiarą decyzji kijowskiego portu padło lotnisko we Lwowie.

Ryanair przeniesie oferowanie na konkurencyjne rynki, takie jak Niemcy, Izrael i Polska. Ryanair planuje wzrost liczby przewiezionych pasażerów ze 130 milionów w bieżącym roku do 200 milionów do 2024 i zachowuje nadzieję, że Ukraina może uczestniczyć w tym rozwoju w pewnym momencie w przyszłości – dodał David O'Brien.

Dyrektor generalny portu Kijów-Boryspol Pawło Riabkin odparł zarzuty Irlandczyków na konferencji prasowej, w trakcie której ujawnił żądania wysunięte przez Ryanaira. Zdaniem Riabkina są to warunki niezgodne z ukraińskim prawodawstwem, a niekiedy wręcz niemożliwe do spełnienia, jak : zwolnienie z opłat nawigacyjnych, bezpłatne stanowiska rejestracji, darmowe postoje dla taksówek, darmowe miejsca na reklamę, bezpłatny wynajem powierzchni w terminalu, darmowy system odbioru bagażu, darmowe biura sprzedaży biletów lotniczych, darmowa ziemia pod budowę hotelu, stałe miejsca parkingowe dla samolotów, darmowe biura dla usługi najmu samochodów, stała stawka podatku lotniskowego od pasażera przez 4 lata w wysokości 7,5 USD, wypłata przez lotnisko 35% od dochodów ze sklepów wolnocłowych i 60-dniowy okres kredytowania ze strony lotniska.

Glos w dyskusji zabrał też, za pośrednictwem mediów społecznościowych, minister infrastruktury Ukrainy Wołodymyr Omelian, który optował za wejściem Ryanaira na Ukrainę. Omelian skrytykował Riabkina pisząc: To dziwne, że jeden z najlepszych prawników na Ukrainie nie wie, że zdradzanie tajnych warunków umowy jest nielegalne. Tym bardziej, jeśli część tych warunków jest wyssana z palca, a lotnisko we Lwowie podpisało umowę bez takich warunków. Minister Omelian stwierdził też, że celem rządu Ukrainy jest większe otwarcie tego kraju na Europę, a jednym z elementów tej strategii ma być zachęcanie tanich linii lotniczych do lotów z Kijowa i innych głównych lotnisk w tym kraju.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.