Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zamówienia na C919

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 września 2017

Podczas trwającej obecnie wystawy Beijing Aviation Chińskie przedsiębiorstwa złożyły zamówienia na 130 wąskokadłubowych samolotów komunikacyjnych COMAC C919. China Nuclear E&C Group postanowiło nabyć 20 samolotów, z opcją na 20 kolejnych. Aviation Industry Corporation of China (AVIC) International Leasing i Huabao Finance and Leasing złożyły zamówienia na 15 C919, z opcją na 15. Agricultural Bank of China (ABC) Leasing podpisał umowę zakup 20 samolotów z opcją na 10.

Łącznie producent może pochwalić się zdobyciem zamówień na 730 C919 / Zdjęcie: COMAC

Żadna z zainteresowanych stron nie podała wartości zawartych umów. Łącznie producent zdobył zamówienia na 130 C919, co zwiększyło ich całkowitą liczbę do 730. Co najważniejsze, są to pierwsze umowy podpisane przez COMAC od oblotu pierwszego prototypu C919, który miał miejsce w maju br.

W ubiegłym miesiącu producent podpisał umowę z Huatai Insurance Group, na mocy której w ciągu następnych 10 lat otrzyma 15 mld juanów. Kwota zostanie przeznaczona na prace badawczo-rozwojowe C919.  Umowa może zostać przedłużona, zależnie od potrzeb COMAC, dotyczących produkcji i eksploatacji samolotów.

Także w sierpniu linie China Eastern, które jako pierwsze mają odebrać C919, wysłały do zakładów COMAC w Szanghaju zespół inżynierów, których zadaniem jest przeprowadzenie oceny ergonomii kabiny załogi, konfiguracji awioniki i działania interfejsu człowiek-maszyna. W pracach, których celem jest optymalizacja w/w zespołów biorą  także udział przedstawiciele władz lotniczych ChRL (CAAC).

Na początku września C919 wykonał próby kołowania na lotnisku w Szanghaju. Drugi lot samolotu ma odbyć się jeszcze w bieżącym miesiącu. Ogółem w badaniach weźmie udział 6 przedseryjnych C919. Drugi prototyp ma wzbić się w powietrze przed końcem br. Plany producenta zakładają uzyskanie Certyfikatu Typu przez C919, a następnie wejście do eksploatacji, w l. 2020-2021 (Oblot C919, 2017-05-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.