Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot C919

Lotnictwo cywilne, 05 maja 2017

Dzisiaj oblatano najnowszy i największy samolot pasażerski skonstruowany w ChRL – Comac C919.

C919 startuje do pierwszego lotu

Napędzany silnikami Leap-1C samolot komunikacyjny Comac C919 wystartował do pierwszego lotu z międzynarodowego portu lotniczego Szanghaj-Pudong o 14:00 czasu lokalnego (8:00 czasu polskiego). Na jego pokładzie znalazło się 3 pilotów doświadczalnych. Pilotem-dowódcą był 41-letni Cai Jun, legitymujący się nalotem 10 300 h. Na drugiego pilota wyznaczono jego rówieśnika Wu Xin, który wylatał 11 500 h, a funkcję obserwatora pełnił  57-letni Qian Jun (nalot 22 tys. h). Skład załogi dopełniało 2 inżynierów prób w locie: 33-letni Zhang Dawei (472 h nalotu) i rok młodszy Ma Fei (292 h nalotu).

Pierwszy lot C919 trwał 1 h 19 min. W jego trakcie załoga sprawdziła własności pilotażowe oraz działanie instalacji pokładowych i oprzyrządowania pomiarowego. Przez cały czas podwozie pozostawało wypuszczone (Coraz bliżej oblotu C919, 2017-04-20).

Wyposażenie kabiny załogi C919 stanowi nowoczesna awionika glass cockpit, opracowana przez GE i AVIC Systems / Zdjęcia: Comac

Próby w locie C919 mają zająć 4200 h. Seryjne samoloty mają wejść do eksploatacji za 3 lata. C919 ma uzyskać Certyfikaty Typu Civil Aviation Administration of China (CAAC, władz lotniczych ChRL) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Ostatni z wymienionych dokumentów umożliwi jego sprzedaż we wszystkich krajach.

Prognozy zakładają, że w ciągu następnych 20 lat rynek chiński będzie potrzebował aż 6020 nowych samolotów pasażerskich, co daje C919 duże szanse na osiągnięcie sukcesu. Od 2020 Chińczycy mają produkować 150 samolotów tego typu rocznie. Celem producenta jest zdobycie przez C919 do 2035 udziałów wynoszących 1/3 rynku w ChRL i 20% na świecie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.