Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kadra jutra to dzisiejsza młodzież

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 października 2017

Na początku września ruszyła III edycja programu stażowego organizowanego przez LOTAMS – Zostań mechanikiem wyższych lotów. Jest to druga w tym roku inicjatywa (poprzednią zainicjowano w styczniu br.) mająca na celu regularny napływ nowej kadry, która po rocznym przeszkoleniu jest zatrudniana na umowę o pracę, dołączając do zespołów obsługi bazowej (hangarowej).

Program stażowy LOTAMS jest szybką reakcją na coraz bardziej pogłębiający się deficyt kadry technicznej i starzenie się społeczeństwa / Zdjęcie: LOTAMS

Jest to edycja szczególna, bowiem dotychczasowa oferta stażowa związana z obsługą hangarową została poszerzona o staż w warsztatach oraz w dziale logistyki. Łącznie LOTAMS zatrudnił 31 stażystów. W tegorocznej, trzeciej edycji rekrutacji, wzięło udział kilkaset osób. Po wstępnej selekcji na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego wybrano 40 do rozmów kwalifikacyjnych, a spośród nich wyłoniono najlepszą 20, która dostała się na staż do produkcji. Tak duża liczba chętnych, wzrastająca z każdą kolejną edycją programu stażowego Zostań mechanikiem wyższych lotów, świadczy o tym, że mechanik lotniczy jest prestiżowym i pożądanym zawodem z wielką przyszłością i niekończącymi się możliwościami rozwoju.

Boeing prognozuje, że do 2038 na całym świecie potrzebnych będzie aż 679 tys. inżynierów i techników lotniczych. Rozwój transportu lotniczego jest nieunikniony i dynamiczny. Pracownicy z tytułem mechanika lotniczego nie będą mieli żadnych problemów z wejściem i utrzymaniem się na rynku pracy – komentuje prezes Zarządu LOTAMS Mirosław Galus.

Spośród uczelni i szkół technicznych, których absolwenci zostali zakwalifikowani do III edycji programu stażowego, warto wymienić: Wojskową Akademię Techniczną (Wydział Lotnictwa i Kosmonautyki), Politechnikę Warszawską (Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa), Wyższą Szkołę Oficerską Sił Powietrznych w Dęblinie, czy Zespół Szkół Samochodowych w Radomiu (klasa o profilu technik mechanik lotniczy).

Coraz większa liczba klientów i obsługiwanych samolotów, a także tendencje rynkowe, zwiększają zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowaną kadrę techniczną, która jest niezbędna do odpowiedniej obsługi technicznej samolotów. Bardzo się cieszę, że regularnie uruchamiamy program stażowy, który pomaga wielu młodym osobom w zdobyciu cennego doświadczenia zawodowego w bardzo atrakcyjnym zawodzie, a nam pomaga w zdobyciu nowej, młodej kadry. Najprawdopodobniej na początku przyszłego roku ruszy IV edycja – gorąco zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zgłaszania się – dodaje członek zarządu LOTAMS Rafał Momot.

Płatny program stażowy Zostań mechanikiem wyższych lotów to szansa dla młodych ludzi na szybkie zdobycie cennego doświadczenia oraz kształcenie się i doskonalenie, aby zostać mechanikiem lotniczym. Transport lotniczy rozwija się dynamicznie, a co za tym idzie, wzrasta zapotrzebowanie na kadrę techniczną – wykwalifikowanych mechaników lotniczych. Program ten kształci absolwentów szkół technicznych lub studiów wyższych związanych z lotnictwem i składa się z dwóch części – przez pierwsze pół roku przyjęci kandydaci wdrażają się w działanie LOTAMS oraz poznają pracę warsztatową (m.in. warsztat estetyki, kół, zespołów hamulcowych, butli gazowych, blacharski, narzędziowy, badań nieniszczących, kompozytów) i przechodzą specjalistyczne szkolenia, które dopuszczają ich do pracy bezpośrednio przy samolocie. Po półrocznej pracy w różnych warsztatach młodzi mechanicy przechodzą do obsługi ciężkiej (hangarowej), czyli pracy przy samolotach, gdzie pomagają mechanikom w pracy, obserwują procedury i przygotowują się do samodzielnej pracy (1 mln rbh przy Boeingach 737, 2017-06-02).

Program stażowy LOTAMS jest szybką reakcją Spółki na coraz bardziej pogłębiający się deficyt kadry technicznej i starzenie się społeczeństwa. Bardzo ważne jest także przywrócenie znaczenia szkołom technicznym i zawodowym, które kształcą wysoko wykwalifikowanych fachowców. Jest to bardzo ważne, nie tylko dla sektora lotniczego, lecz także dla innych, szybko rozwijających się gałęzi polskiego przemysłu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.