Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsza rezygnacja z Boeingów 787

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 29 stycznia 2009

Boeing ogłosił o rezygnacji z zamówienia na 15 Dreamlinerów przez jednego z klientów. Koncern poinformował też o fatalnych wynikach za IV kwartał 2008 i planowanym zwolnieniu 10 tysięcy pracowników.

Przedstawiciele Boeinga nie podali oficjalnie nazwy klienta, który zrezygnował z 15 samolotów pasażerskich nowej generacji 787. Nieoficjalnie wiadomo, że chodzi o rosyjskie linie S7 (dawny Sybir). Powodem rezygnacji są prawdopodobnie coraz większe opóźnienia programu budowy Dreamlinera i kłopoty finansowe przewoźnika.

Przed rezygnacją z 15 samolotów zamówienia na 787 obejmowały 910 maszyn. Pierwsze dostawy samolotów seryjnych nie nastąpią wcześniej niż w drugiej połowie przyszłego roku, z ponad dwuletnim opóźnieniem w stosunku do planu (Opóźnienie Boeinga 787 - już prawie 3 lata). S7 miały otrzymać pierwsze 787 w 2014.

Boeing ogłosił stratę w IV kwartale 2008 równą 68 mln USD wobec zysku na poziomie miliarda dolarów w tym samym okresie 2007. Jeszcze w III kwartale 2008 Boeing notował zysk, choć niewielki (Spadek sprzedaży Boeinga i Lockheed Martina w III kwartale). Także wartość sprzedaży koncernu z Chicago w IV kwartale 2008 spadła w stosunku do ub.r., do ok. 13,5 mld USD.

Fatalne wyniki są efektem strajku pracowników, ale też opóźnienia programów budowy samolotów 787 i nowej wersji 747-8. Koncern przewiduje zwolnienie w br. 10 tysięcy pracowników, w tym 4500 w dziale produkcji samolotów pasażerskich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.