Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

KLM wprowadza filmy z audiodeskrypcją

Lotnictwo cywilne, 25 stycznia 2018

W trosce od dobre samopoczucie wszystkich swoich podróżnych linie lotnicze KLM wprowadziły ostatnio udogodnienie dla pasażerów niewidomych i niedowidzących. Wybrane filmy w systemie rozrywki pokładowej są teraz dostępne wraz z audiodeskrypcją. Dzięki temu pasażerowie niewidomi i niedowidzący mogą korzystać z oferty filmowej podczas lotów międzykontynentalnych.

Pasażerowie niewidomi i niedowidzący mogą korzystać z oferty filmowej podczas lotów międzykontynentalnych obsługiwanych przez KLM / Zdjęcie: KLM

Pierwsze filmy z audiodeskrypcją to Home Again (polski tytuł Wszyscy moi mężczyźni), Kingsman The Golden Circle (Kingsman: Złoty Krąg) i Lego Ninjago. W najbliższych miesiącach wraz ze zmianą repertuaru oferta filmów z audiodeskrypcją będzie się wzbogacać o kolejne tytuły. Aktualnie z usługi można korzystać lecąc na pokładach samolotów KLM typu Boeing 777 i Boeing 787 Dreamliner.

Audiodeskrypcja jest usługą skierowaną specjalnie do osób niewidomych i słabowidzących. Polega ona na wpleceniu skondensowanego komentarza w ścieżkę dźwiękową – przerwy w niej wykorzystuje się, by opowiedzieć, co dzieje się na ekranie, opisać postaci, miejsce akcji, kostiumy, gestykulację i mimikę aktorów. Dzięki temu przekaz staje się bardziej zrozumiały, a odbiór przyjemniejszy. Zastosowanie audiodeskrypcji w systemie rozrywki pokładowej odzwierciedla ambicję KLM, aby zadbać o dobre samopoczucie i pozytywne wrażenia z podróży wszystkich swoich pasażerów (Sztuczna inteligencja w KLM, 2018-01-19).

Większość samolotów KLM jest wyposażonych w liczne udogodnienia, które ułatwiają podróż osobom niepełnosprawnym i z ograniczoną mobilnością, w tym to m.in. składany wózek inwalidzki, dostępny na pokładzie wszystkich samolotów KLM i KLM Cityhopper. Toalety dostępne dla wózków inwalidzkich znajdują się na pokładzie wszystkich samolotów KLM typu Boeing 777, Boeing 787 i Airbus A330. Ponadto Boeingi 737, Boeing 747 i Embraery 190 są wyposażone w składaną zasłonę, dzięki której można zwiększyć powierzchnię toalety. We wszystkich samolotach są dostępne miejsca przy przejściu i w środkowym rzędzie z ruchomymi podłokietnikami, dzięki którym można łatwiej dostać się na swoje miejsce.

W ramach KLM działa specjalny dział KLM CARES, który pomaga w organizacji podróży osobom niepełnosprawnym i wymagającym opieki. Niektóre sytuacje zdrowotne wymagają pomocy specjalnej podczas lotu, którą należy zamawiać kontaktując się z KLM CARES minimum na 48 h przed lotem. KLM CARES pomaga m.in. jeśli pasażer wymaga pomocy na lotnisku podczas wsiadania na pokład, wysiadania z samolotu i/lub transferu lub podczas przemieszczania się po lotnisku, jeśli pasażer musi zabrać na pokład własny (elektryczny) wózek inwalidzki lub przewozi specjalistyczny sprzęt medyczny w bagażu podręcznym lub rejestrowanym albo jeśli pasażer planuje podróżować z psem-przewodnikiem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.