Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Amadeus tworzy program NDC-X

Lotnictwo cywilne, 09 marca 2018

Branża turystyczna zmierza w kierunku większej personalizacji, która przynosi korzyści zarówno podróżnym jak i biznesowi. Podróżujący oczekują, że działające w branży marki będą znać ich preferencje i odpowiednio dostosują swoje oferty. Z kolei przedsiębiorstwa w merchandisingu (działalności marketingowej, której istotę stanowi stosowanie znaków towarowych, postaci, przedstawień, wizerunków i symboli kojarzonych przez odbiorców z jednym produktem w celu poprawy efektów sprzedaży innego produktu) widzą źródło nowych przychodów.

/ Zdjęcie: Amadeus

W tym kontekście spółka Amadeus ogłosiła utworzenie specjalnego programu, który toruje drogę do wdrożenia technologii NDC z korzyścią dla wszystkich graczy branży turystycznej. Nowe Możliwości Dystrybucji (ang. New Distribution Capability, NDC) Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), to standard transmisji danych oparty na języku XML, który stwarza duże możliwości dla branży turystycznej oraz umożliwi przedsiębiorstwom – od linii lotniczych po biura podróży – rozwój dystrybucji usług oraz merchandisingu.

Mając to na uwadze, program pod nazwą NDC-X zgromadzi ekspertów ze wszystkich segmentów biznesu Amadeusa, koncentrując się na praktycznym zastosowaniu standardu i jego testowaniu, aby zapewnić maksymalne korzyści branży turystycznej. Program NDC-X jest kontynuacją dotychczasowych prac Amadeusa zmierzających do cyfryzacji branży i stworzenia komercyjnych modeli budowanych na NDC.

Jesteśmy w decydującym momencie pod względem rozwoju standardu i gotowości branży. Aby NDC mogło rzeczywiście wystartować, musimy stworzyć prawdziwy standard nie tylko dla samego protokołu, ale także dla jego implementacji. Musimy również upewnić się, że odpowiada wymogom sprzedawców usług turystycznych oraz jest opłacalny i napędza inwestycje. W Amadeusie zdajemy sobie sprawę z tego, że naszym obowiązkiem jest zadbanie o to, aby NDC spełniało wymagania wszystkich graczy w branży i chcemy to osiągnąć właśnie dzięki programowi NDC-X – powiedział Gianni Pisanello, wiceprezes Amadeusa, nowo mianowany na szefa zespołu odpowiedzialnego za prace nad programem NDC-X.

Program NDC-X jest strategicznym priorytetem dla Amadeusa. Naszym celem jest dążenie do stwarzania klientom jeszcze lepszych warunków podróży przez optymalne wykorzystanie technologii. Będziemy pracować nad tym wspólnie z naszymi klientami - biurami podróży i liniami lotniczymi. Całemu procesowi dedykujemy odpowiednie zasoby i wyznaczyliśmy silnego lidera o ugruntowanej pozycji w branży, aby program osiągnął sukces – dodał Decius Valmorbida, starszy wiceprezes, szef działu Travel Channels w Amadeus.

Julia Sattel, starsza wiceprezes, szefowa działu Linii Lotniczych w Amadeusie podkreśla: Standard NDC ma duży potencjał dla branży turystycznej i jest częścią szerszej perspektywy w obszarze cyfryzacji, bo linie lotnicze i sprzedawcy testują sposoby adaptacji nowych możliwości w swojej działalności i poprawy usług świadczonych podróżnym. W Amadeus ciężko pracujemy nad tym, aby rozwiązywać wyzwania technologiczne naszych lotniczych klientów w obszarach takich jak merchandising, dynamiczne ustalanie cen i obsługa w chmurze, dzięki czemu NDC i lepsza sprzedaż detaliczna staną się rzeczywistością (Amadeus inwestuje w Situm, 2018-01-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.