Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zarządzanie zakłóceniami w rozkładach lotów

Lotnictwo cywilne, 24 października 2016

Według nowego raportu T2RL i Amadeusa zakłócenia rozkładu lotów co roku kosztują przedsiębiorstwa z branży turystycznej aż 8% ich globalnych przychodów.

Efekt domina, zapoczątkowany przez opóźnione samoloty i załogi nie przybywające na czas, oznacza kolejne odwołania lub opóźnienia lotów / Rysunek: T2RL

Raport pt. Przyszłość zarządzania zakłóceniami w rozkładach lotów, zlecony przez Amadeusa i opracowany przez przedsiębiorstwo T2RL, doradzające liniom lotniczym, ujawnia, że zakłócenia rozkładów lotów rozprzestrzeniają się w całym ekosystemie usług turystycznych niczym wirus. Efekt domina, zapoczątkowany przez opóźnione samoloty i załogi nie przybywające na czas, oznacza kolejne odwołania lub opóźnienia lotów. W ten sposób cała sieć połączeń, zaplanowana tak, żeby działać jak najbardziej optymalnie, przestaje poprawnie funkcjonować, często z błahej przyczyny.

Jak szacują T2RL i Amadeus, zakłócenia rozkładu lotów co roku kosztują przedsiębiorstwa z branży turystycznej aż 8% ich globalnych przychodów. Wraz z prognozowanym wzrostem liczby pasażerów do 7,3 mld rocznie w 2034, zakłócenia rozkładu lotów staną się problemem operacyjnym generującym coraz wyższe koszty dla linii i portów lotniczych oraz hoteli (Podróże w luksusie, 2016-07-20).

Według danych zawartych w raporcie przepisy, takie jak Tarmac Delay Rule w USA i Mandatory Compensation for Delays na terenie Unii Europejskiej, zachęcają linie lotnicze do wdrażania standardowych procedur radzenia sobie z zakłóceniami rozkładów lotów. Analiza przeprowadzona podczas opracowywania raportu pozwoliła wyciągnąć wiele wniosków na podstawie rozmów z czołowymi ekspertami z różnych organizacji z sektora turystycznego, w tym American Express GBT, ANA, Gatwick Airport, IATA, Southwest Airlines, Star Alliance, Swiss International Airlines czy Yas Viceroy Hotel.

Jednak w nadchodzących latach powinien nastąpić przełom, dzięki zwiększeniu motywacji zarządów linii lotniczych, aby inwestować w rozwiązanie problemu zarządzania zakłóceniami w połączeniu ze skupieniem uwagi na nowych, obiecujących rozwiązaniach pilotażowych od dostawców rozwiązań informatycznych. Do osiągnięcia zintegrowanego podejścia potrzebna jest też lepsza komunikacja między kierownikami operacyjnymi, portami lotniczymi i przedsiębiorstwami świadczącymi usługi liniom lotniczym. Autorzy raportu zakładają, że w przyszłości nawet agresywnie ze sobą konkurujące linie lotnicze będą współpracować podczas nagłych zakłóceń w rozkładzie lotów.

Ira Gershkoff, główny doradca w T2RL i autor raportu, powiedział: Mamy wszelkie podstawy, by sądzić, że odwieczny problem z przekierowaniem samolotów, załóg i pasażerów podczas zakłóceń ostatecznie zostanie rozwiązany w ciągu następnych kilku lat. Po okresie ograniczonych nakładów inwestycyjnych obecnie zarządy linii lotniczych chcą inwestować w rozwiązanie tego problemu, po części dbając o skuteczną sprzedaż usług dodatkowych. Co najważniejsze, usługodawcy z całej branży współpracują ze sobą, aby ograniczyć wpływ zakłóceń na podróżujących.

Julia Sattel, szef działu rozwiązań IT dla linii lotniczych w Amadeus, dodała: Zarządzanie zakłóceniami to jedna z najważniejszych kwestii operacyjnych dla naszych linii lotniczych. Każdy krok na drodze do rozwiązania problemu wartego 60 mld dolarów rocznie w istotny sposób zwiększy zwrot z inwestycji, nie wspominając o zmniejszeniu frustracji pasażerów, która co roku pojawia się w badaniach poziomu zadowolenia klientów linii lotniczych. Nie trzeba dodawać, że technicy i inżynierowie z Amadeusa stale pracują nad rozwiązaniem tego problemu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.