Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AERO 2018: Taifun z Polski

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 19 kwietnia 2018

Znane z konstruowania i produkcji wiatrakowców polskie przedsiębiorstwo Aviation Artur Trendak przedstawia na targach AERO we Friedrichshafen swój najnowszy produkt, noszący nazwę Taifun. Wystawiany egzemplarz to prototyp, który wylatał już 100 h podczas prób certyfikacyjnych (Aero 2016: Nowy trend w wiatrakowcach?, 2016-04-22, Zhuhai 2014: Polskie akcenty, 2014-11-13, Aero 2014: Wiatrakowiec dla wojsk specjalnych, 2014-04-09).

Najnowszy wiatrakowiec z Polski, prezentowany we Friedrichshafen - Taifun / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Taifun ma masę maksymalną do startu 560 kg. Jego napęd stanowi silnik AAT 912 ULT (RST) o mocy 135 KM. Dzięki niemu wiatrakowiec może rozwinąć prędkość maksymalną 170 km/h. Maksymalna prędkość wznoszenia to 7 m/s. Zużycie paliwa przy prędkości przelotowej 130 km/h (75% mocy) to 20 l/h. Obliczeniowa długotrwałość lotu Taifuna to 6 h, a zasięg maksymalny (teoretyczny) - 1000 km.

Jak mówią przedstawiciele producenta, wszystkie w/w parametry zostały potwierdzone podczas przeprowadzonych dotychczas prób. Do uzyskania Certyfikatu Typu Deutschen Ultraleichtflugverbandes (DULV, niemieckich władz lotniczych odpowiedzialnych za konstrukcje ultralekkie) pozostały tylko próby hałasowe. Dokument umożliwi także sprzedaż i zarejestrowanie Taifuna w naszym kraju.

Nowy wiatrakowiec budzi bardzo duże zainteresowanie na rynku, jednak producent wstrzymuje się z jego sprzedażą aż do zakończenia procesu certyfikacyjnego. Cena gotowego do lotu Taifuna, z odpowiednim wyposażeniem, to 127 tys. euro.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.