Znane z konstruowania i produkcji wiatrakowców polskie przedsiębiorstwo Aviation Artur Trendak przedstawia na targach AERO we Friedrichshafen swój najnowszy produkt, noszący nazwę Taifun. Wystawiany egzemplarz to prototyp, który wylatał już 100 h podczas prób certyfikacyjnych (Aero 2016: Nowy trend w wiatrakowcach?, 2016-04-22, Zhuhai 2014: Polskie akcenty, 2014-11-13, Aero 2014: Wiatrakowiec dla wojsk specjalnych, 2014-04-09).
Taifun ma masę maksymalną do startu 560 kg. Jego napęd stanowi silnik AAT 912 ULT (RST) o mocy 135 KM. Dzięki niemu wiatrakowiec może rozwinąć prędkość maksymalną 170 km/h. Maksymalna prędkość wznoszenia to 7 m/s. Zużycie paliwa przy prędkości przelotowej 130 km/h (75% mocy) to 20 l/h. Obliczeniowa długotrwałość lotu Taifuna to 6 h, a zasięg maksymalny (teoretyczny) - 1000 km.
Jak mówią przedstawiciele producenta, wszystkie w/w parametry zostały potwierdzone podczas przeprowadzonych dotychczas prób. Do uzyskania Certyfikatu Typu Deutschen Ultraleichtflugverbandes (DULV, niemieckich władz lotniczych odpowiedzialnych za konstrukcje ultralekkie) pozostały tylko próby hałasowe. Dokument umożliwi także sprzedaż i zarejestrowanie Taifuna w naszym kraju.
Nowy wiatrakowiec budzi bardzo duże zainteresowanie na rynku, jednak producent wstrzymuje się z jego sprzedażą aż do zakończenia procesu certyfikacyjnego. Cena gotowego do lotu Taifuna, z odpowiednim wyposażeniem, to 127 tys. euro.