Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

S-92 jednak uziemione

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 25 marca 2009

Amerykańskie władze lotnicze zdecydowały (FAA) wczoraj o uziemieniu śmigłowców Sikorsky S-92, po katastrofie maszyny tego typu u wybrzeży Kanady. Jeszcze kilka dni temu oceniano, że taki krok nie będzie konieczny.

S-92 brytyjskiej straży przybrzeżnej. Śmigłowiec ten nie zostanie jednak uziemiony. Tytanowe śruby zostały wymienione na stalowe we wszystkich maszynach SAR tego typu, już 21 i 22 marca, kilkadziesiąt godzin po ujawnieniu pierwszych informacji o przyczynach katastrofy kanadyjskiego S-92 / Zdjęcie: HMC

Według dyrektywy FAA, we wraku S-92, należącego do Cougar Helicopters (zobacz: 17 ofiar katastrofy Sikorsky S-92), znaleziono dwie złamane tytanowe śruby, mocujące filtr w przekładni głównej śmigłowca. To z kolei spowodowało gwałtowne zmniejszenie ciśnienia oleju, zatarcie silnika i w konsekwencji jego zniszczenie.

Także ustalenia producenta, opublikowane 28 stycznia bieżącego roku, mówiły o wystąpieniu w jednym ze śmigłowców podobnego problemu, choć bez katastrofalnych następstw. Możliwość uziemienia wszystkich, prawie 60 egz. S-92, dostarczanych klientom z kilkunastu państw świata od 2005, została awizowana kilka dni temu i ujawniona przez kanadyjskie władze lotnicze. Przedstawiciele FAA twierdzili jednak, że to tylko jedna z możliwości i być może wystarczy jedynie zalecenie wymiany wadliwych elementów na stalowe (zobacz: Możliwe uziemienie wszystkich S-92).

Ostatecznie jednak uznano, że nie należy dopuszczać do wystąpienia zbędnego ryzyka. Tym bardziej, że sama naprawa nie jest czasochłonna, a Sikorsky Aircraft dokłada starań dla szybkiego przeprowadzenia modernizacji. Według informacji producenta już połowa z S-92 otrzymała nowe elementy. Uziemienie dotyczyć więc będzie jedynie pozostałych maszyn. Prawdopodobnie tylko na kilka dni.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra