Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat ANAC dla KC-390

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 24 października 2018

23 października Agência Nacional de Aviação Civil (ANAC, brazylijskie władze lotnictwa cywilnego) wydały Certyfikat Typu dla samolotu transportowego Embraer KC-390. Odpowiednie dokumenty dostarczył Força Aérea Brasileira (FAB, wojskom lotniczym Brazylii) dyrektor ANAC Juliano Alcântara Noman. W ceremonii, która odbyła się w bazie lotniczej Brasília, wzięli udział prezydent Brazylii Michel Temer, minister obrony Joaquim Silva e Luna i dowódca FAB Tenente-brigadeiro (gen.) Nivaldo Luiz Rossato. Certyfikat ANAC stanowi fundamentalny krok w kierunku certyfikacji wojskowej – do końca 2019 KC-390 ma osiągnąć całkowitą zdolność operacyjną.

KC-390 ma osiągnąć całkowitą zdolność operacyjną do końca 2019 / Zdjęcie: Embraer

Certyfikacja KC-390, największego i najbardziej złożonego samolotu opracowanego w historii Embraera, pokazuje osiągnięty przez nas wysoki poziom technologiczny. Chciałbym pogratulować zespołom, które uczestniczyły w rozwoju tego programu we współpracy z FAB – powiedział prezes i dyrektor generalny Embraera Paulo Cesar de Souza e Silva.

Jesteśmy dumni z rozwoju KC-390, który stanie się podstawą lotnictwa transportowego FAB w nadchodzących dekadach. Niezwykle efektywny i zdolny do wypełnienia szerokiej gamy misji, KC-390 z pewnością będzie skokiem w zdolnościach operacyjnych FAB – dodał prezes i dyrektor generalny Embraer Defense & Security Jackson Schneider.

Brazylijczycy planują używanie KC-390 nie tylko do transportu ładunków i ludzi, desantowania spadochroniarzy i palet, przetaczania paliwa podczas lotu oraz przewozu rannych i chorych, ale także do zadań poszukiwawczo-ratowniczych i jako samolotów pożarniczych. KC-390 zastąpią w służbie C-130 Hercules, używane obecnie przez 1º/1º Grupo de Transporte i 1º Grupo de Transporte de Tropa, stacjonujące w Rio de Janeiro. Samoloty będą także operowały z lotnisk leżących na terenie Amazonii (Seryjny KC-390 oblatany, 2018-10-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.