Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

KC-390 wypadł z drogi startowej

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 11 maja 2018

5 maja pierwszy prototyp samolotu transportowego Embraer KC-390 podczas prób naziemnych w porcie lotniczym Gavião Peixoto wypadł z drogi startowej, poważnie uszkadzając strukturę kadłuba i wszystkie golenie podwozia. Znajdujący się na jego pokładzie personel nie odniósł żadnych obrażeń. Według oświadczenia producenta wstępna analiza zdarzenia wykazała, że wszystkie instalacje pokładowe samolotu działały normalnie.

/ Zdjęcie: r7.com

Przyczyna zdarzenia nie jest znana. Obecnie trwają prace mające na celu jej wyjaśnienie. W październiku 2017 pierwszy prototyp KC-390 został uszkodzony w wyniku twardego lądowania, będącego efektem utraty sterowności podczas prób przeciągnięcia. Po naprawie wznowił loty 2 miesiące temu (Embraer zgodnie z planem, 2018-01-16).

Embraer analizuje też możliwość wykonania części prób przez drugi prototyp KC-390, a także niektóre samoloty seryjne, które są już produkowane. Według oficjalnego oświadczenia niedawne zdarzenie nie spowoduje opóźnienia procesu certyfikacji wojskowej, zgłoszenia pełnej zdolności operacyjnej i rozpoczęcia dostaw samolotów dla Força Aérea Brasileira (wojsk lotniczych Brazylii). w 4. kw. br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra