Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Seryjny KC-390 oblatany

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 11 października 2018

W zakładach Embraera w Gavião Peixoto 9 października oblatano pierwszy seryjny samolot transportowy KC-390. Nie wiadomo jednak, jak długo trwał lot i jakie sprawdzenia wykonała załoga samolotu. Świętujemy kolejny ważny kamień milowy w produkcji KC-390. Ten samolot łączy wyjątkową elastyczność z doskonałymi osiągami i jakością –  powiedział Jackson Schneider, prezes i dyrektor generalny Embraer Defense & Security.

Pierwszy seryjny KC-390 startuje do lotu / Zdjęcie: Embraer

Na mocy uzgodnień z Força Aérea Brasileira (FAB, wojskami lotniczymi Brazylii) dołączy on do prób w locie, w trakcie której para przedseryjnych KC-390 wylatała już ponad 1900 h. Zastąpi on drugi z nich, uszkodzony w maju tego roku (KC-390 wypadł z drogi startowej, 2018-05-11). Zdarzenie to spowodowało, że Embraer opóźnił rozpoczęcie dostaw KC-390 dla FAB o ok. 6 miesięcy.  Jako pierwszy wojsku zostanie przekazany samolot nr 4. Nastąpi to w pierwszej połowie 2019. Przedstawiciele producenta twierdzą, że już wkrótce KC-390 uzyska Certyfikat Typu rodzimych władz lotnictwa cywilnego ANAC (Agência Nacional de Aviação Civil).

Brazylijska gazeta Valor Economico doniosła na początku października, że szefowie Embraera i Boeinga prowadzili rozmowy na temat możliwości utworzenia linii montażowej KC-390 w USA, w ramach zacieśniania strategicznego partnerstwa, anonsowanego w połowie br. Przedsięwzięcie takie byłoby najprawdopodobniej powiązane ze sprzedażą KC-390 dla sił zbrojnych USA.

Obecnie Brazylijczycy mogą pochwalić się tylko jednym potwierdzonym zamówieniem na 28 KC-390, złożonym przez FAB. Listy intencyjne w sprawie zakupu samolotów tego typu podpisały siły zbrojne Argentyny (6), Chile (6), Kolumbii (12), Czech (2) i Portugalii (6). Oprócz tego, podczas tegorocznych pokazów w Singapurze, australijsko-portugalskie joint venture SkyTech zgłosiło chęć nabycia 6 KC-390, które byłyby dzierżawione użytkownikom wojskowym.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.