Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DVB sfinansuje MAX-y Enter Air

Lotnictwo cywilne, 07 listopada 2018

Grupa Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, podpisała z bankiem DVB dokumentację finansowania dwóch Boeingów 737-8 MAX, których dostawa planowana jest w ciągu najbliższych tygodni. Umowa została podpisana na 6 lat, a łączna kwota finansowania leasingowego dla dwóch samolotów wynosi około 374 mln zł wraz z odsetkami. W związku z zakończeniem projektu pozyskania finansowania nowych samolotów Enter Air złożył do KNF wniosek o zawieszenie postępowania w sprawie zatwierdzenia prospektu.

/ Ilustracja: Enter Air

Od wielu miesięcy prowadziliśmy rozmowy z kilkoma instytucjami na temat finansowania nowych samolotów. Efektem tych działań jest wynegocjowanie korzystnych warunków współpracy z bankiem DVB. W naszej ocenie, obecna wycena giełdowa Enter Air nie odzwierciedla faktycznej sytuacji oraz potencjału spółki. Zdecydowaliśmy, że najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie zawieszenie emisji nowych akcji, która nie jest konieczna do finansowania dwóch pierwszych samolotów. Dlatego równolegle z podpisaniem umowy leasingowej składamy do KNF wniosek o zawieszenie postępowania w sprawie zatwierdzenia prospektu sporządzonego w związku z ofertą publiczną, z której środki miały częściowo finansować samoloty – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Pierwszego Boeinga 737-8 MAX spodziewamy się w ciągu kilku tygodni. Bardzo dobra cena wynegocjowana przed laty z Boeingiem i korzystne warunki finansowania sprawiają, że koszty użytkowania tego najnowocześniejszego w swojej klasie samolotu będą tylko nieznacznie wyższe od opłat ponoszonych na użytkowane obecnie maszyny. MAX daje nam jednak sporą przewagę konkurencyjną ze względu na spełnianie przez ten samolot najwyższych wymagań środowiskowych – dodaje Polaniecki.

Enter Air złożył zamówienie na łącznie sześć Boeingów 737-8 MAX. Dla nowych samolotów przewoźnik przygotował też nieco zmieniony wzór malowania. Pierwszy samolot tego typu, który ma już naniesione barwy Enter Air i jest przygotowywany przez producenta do lotów próbnych, rozpocznie regularne loty już w grudniu. Kolejny Boeing 737-8 MAX ma zostać przekazany polskiemu towarzystwu w styczniu 2019.

Flota Enter Air składa się z 18 Boeingów 737-800. Przewoźnik ma 5 stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie (Nowi bohaterowie na stateczniku SP-ENX, 2018-09-04).

DVB Bank SE z siedzibą we Frankfurcie nad Menem w Niemczech jest wiodącym specjalistą w międzynarodowej branży transportu, który oferuje zintegrowane rozwiązania finansowe i usługi doradcze w zakresie finansowania przesyłek, lotnictwa i transportu lądowego. DVB Aviation jest jednym z największych na świecie dostawców zadłużenia komercyjnego na rynku finansowania lotnictwa, z portfelem pożyczek w wysokości 5,4 mld euro. Odpowiada to liczbie ok. 1000 komercyjnych samolotów odrzutowych i turbośmigłowych oraz niewielkiej liczbie silników.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.