Towarzystwo Royal Flying Doctor Service of Australia odebrało pierwszy odrzutowiec Pilatus PC-24 z wyposażeniem medycznym. Symboliczne kluczyki do samolotu noszącego nr 105 otrzymała szefowa RFDS Rebecca Tomkinson w zakładach w Stans.
Wnętrze samolotu zostało wyposażone we współpracy z Aerolite AG, szwajcarską spółką specjalizującą się w zabudowie urządzeń medycznych w statkach powietrznych. Przestronna kabina ciśnieniowa może pomieścić wyposażenie medyczne i nosze dla trzech pacjentów oraz dodatkowe fotele dla personelu medycznego. Duże drzwi ładunkowe i specjalnie zaprojektowane elektryczne urządzenie do załadunku noszy umożliwiają ich bezpieczne i niezwykle łatwe wkładanie i wyjmowanie. Indywidualne instalacje tlenowe, próżniowa i zasilania elektrycznego zapewniają wieloparametrową kontrolę i monitorowanie stanu pacjenta. W kabinie zamontowano też drugą, oddzielną instalację zasilania i specjalny system łączności dla personelu medycznego.
Royal Flying Doctor Service Western Operations jest dumne z wprowadzenia pierwszego Pilatusa PC-24 dla Rio Tinto Lifeflight do eksploatacji w Australii. Innowacyjne wyposażenie medyczne jest pierwszym tego rodzaju na świecie i stanowi przełom w dziedzinie opieki zdrowotnej dla pacjentów z odległych rejonów Australii – powiedziała Rebecca Tomkinson.
PC-24 będzie lotniczym oddziałem ratunkowym i umożliwi skrócenie niemal o połowę czasu potrzebnego do transportu pacjentów w stanie krytycznym z odległych miejsc. Jestem przekonany, że PC-24 idealnie uzupełni istniejącą flotę PC-12 RFDS. W imieniu Pilatusa chciałbym wyrazić moje najszczersze podziękowania za zaufanie i jestem niezwykle dumny z faktu, że RFDS będą używać medycznego PC-24 jako pierwszy operator na świecie – dodał prezes Pilatusa Oscar J. Schwenk.
Istniejące od 1928 RFDS jest jedną z największych i najbardziej profesjonalnych organizacji lotniczych na świecie. Zapewnia kompleksową podstawową pomoc medyczną oraz całodobowe dyżury ratownicze w całej Australii. RFDS jest obecnie użytkownikiem ponad 35 PC-12. PC-24, który wejdzie do eksploatacji w 2019, będzie używany do transportu pacjentów na dłuższych dystansach, operując z krótkich i nieutwardzonych pasów startowych w odległych rejonach subkontynentu (PC-24 na lotniskach nieutwardzonych, 2018-07-02).