Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zwesternizowany BTR

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 08 kwietnia 2009

Amerykańska Defense Solutions przystąpiła do grupy przemysłowej, rozwijającej wersję transportera BTR-4, przystosowaną do standardów NATO. Pojazd ma być montowany w Macedonii.

Bazowy BTR-4. Do tej pory Macedonia nie sprecyzowała, jakie uzbrojenie będzie wykorzystywane w jej wozach - jeśli w ogóle dojdzie do kontraktu, ostro atakowanego przez opozycję. Wiadomo jednak, że Ukraińcy przygotowali kilka wersji pojazdów, z wariantowym uzbrojeniem, wykorzystującym zestawy armat, kaemów i ppk / Zdjęcie: CKBMM

BTR-4 to najnowsza odmiana transporterów opancerzonych, produkowanych przez Charkowskie KB Maszinostrojenia im. Małyszewa. W porównaniu do wozów poprzedniej generacji, ma przeprojektowany kadłub, nowe, mocniejsze silniki oraz zdalnie sterowane moduły uzbrojenia o różnej konfiguracji, z wieżą przesuniętą do tyłu, do przedziału desantowego (zobacz: Ukraińsko-macedoński BTR-4?).

Po pierwszych dostawach wozów bazowych dla wojsk lądowych Ukrainy (zobacz: Początek produkcji BTR-4 w Charkowie), producent rozpoczął szeroko zakrojoną akcję eksportową, kierując swoją ofertę głównie do krajów, wykorzystujących pojazdy rodziny BTR. Międzynarodowa premiera nowego pojazdu miała miejsce w czasie styczniowych targów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, IDEX 2009. Według producenta, pojazd spotkał się ze sporym zainteresowanie gospodarzy (którzy jednak nieco wcześniej podpisali wstępną umowę z Patrią), Iraku i kilku innych krajów.

Wiele wskazuje jednak na to, że pierwszym importerem BTR-4 będzie Macedonia, która wykorzystuje obecnie 70 transporterów modeli -70 i -80 i poszukuje ich następców. W związku z tym, że władze w Skopje zapewniały, iż wybiorą ten sam pojazd, co Chorwaci, bardzo prawdopodobnym był zakup AMV 8x8 Partii. Ofertę fińska przebili jednak Ukraińcy.

Skopje i Kijów porozumiały się wstępnie o zakupie 200 nowych transporterów (zobacz: BTR-4 dla Macedonii?). Mają być one produkowane w Charkowie i montowane w Macedonii, gdzie prawdopodobnie będzie odbywała się również integracja przynajmniej części systemów pokładowych, dostosowujących pojazdy do standardów NATO.

Świadczy o tym informacja Defense Solutions, spółki-córki Defense Solutions Holdings. Ujawniła ona, że weszła w skład grupy przemysłowej, stworzonej na potrzeby produkcji macedońskich transporterów. Oferuje amerykańskie silniki, układy transmisji, systemy łączności i przeciwpożarowe, ewentualnie również uzbrojenia. Przedstawiciele Defense Solutions stwierdzili, że nawet tak doposażony wóz nie powinien kosztować więcej niż 1,5-2 mln USD, a więc nadal być najtańszym na zachodnim rynku. Ocenili, że zapotrzebowanie wojska i policji na tego typu transportery, w ciągu najbliższych 10 lat można szacować na 2500-4000 egz.

Dotychczasowe doniesienia nie gwarantują jednak, że cały projekt zostanie zrealizowany. Cięgle brakuje finalnej umowy, a obecny kryzys gospodarczy może w istotnym stopniu wpłynąć na opóźnienie lub nawet kasację projektu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.