Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot seryjnego M-345

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 24 grudnia 2018

W zakładach koncernu Leonardo w Venegono Superiore 21 grudnia oblatano pierwszy seryjny egzemplarz samolotu szkolenia zaawansowanego M-345 HET (High Efficiency Trainer). Załogę samolotu stanowili piloci doświadczalni Quirino Bucci i Giacomo Iannelli.

Pierwszy seryjny M-345 HET podczas oblotu / Zdjęcia: Leonardo

Samolot zachowywał się świetnie, doskonale spełniając założenia projektowe i oczekiwania. W szczególności silnik wyjątkowo reagował na zmiany ciągu. To kluczowy czynnik dla zadań, jakie M-345 będzie wykonywać, zwłaszcza dla lotów akrobacyjnych. Przetestowaliśmy również zaawansowane wyposażenie pokładowe. Jestem niezmiernie zadowolony z doskonałej integracji awioniki i interfejsu człowiek-maszyna - powiedział po locie Quirino Bucci.

Jestem niezmiernie zadowolony z tego, co zrobiliśmy do tej pory, i krótkiego czasu, jaki zajęło osiągnięcie tak doskonałego wyniku. Dzięki osiągom i zintegrowanemu systemowi szkoleniowemu M-345, który już wzbudził zainteresowanie wśród wielu wojsk lotniczych na całym świecie, zapewni znaczące zwiększenie efektywności szkolenia i zmniejszenia kosztów operacyjnych. To samolot, który jest w stanie połączyć doskonałe osiągi odrzutowca z kosztami użytkowania samolotu turbośmigłowego - dodał Lucio Valerio Cioffi, dyrektor zarządzający działu samolotów Leonardo (PAS 2017: Prezentacja M-345, 2017-06-19).

M-345 będzie pierwszym włoskim samolotem wojskowym certyfikowanym zgodnie z przepisami EMAR 21 (European Military Airworthiness Requirement Part 21). Samolot jest przeznaczony do szkolenia nie tylko pilotów nowoczesnych wielozadaniowych samolotów bojowych, ale także pilotów samolotów wielosilnikowych i śmigłowców oraz samolotów bojowych z załogą dwuosobową, używanych do skomplikowanych i wymagających zadań (np. uderzeń na silnie bronione cele).

Dotychczas producent zdobył zamówienie na 5 M-345 od rodzimych Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch), które mają odbierać je od początku 2020. Miejscem ich stacjonowania będzie baza Lecce-Galatina, gdzie prowadzone jest szkolenie pilotów wielozadaniowych samolotów bojowych, z użyciem m.in. samolotów M-346 Master. Docelowo rząd w Rzymie zamierza zakupić 45 M-345 (oznaczonych jako T-345A), które mają zastąpić część ze 137 MB-339, eksploatowanych od 1982, w tym samoloty zespołu akrobacyjnego Frecce Tricolori.




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.