Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Co dalej z kanadyjskimi OP?

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 stycznia 2019

Ministerstwo obrony Kanady zamierza zmodernizować cztery okręty podwodne typu Victoria i przedłużyć ich trwałość użytkową do l. 2030.

Marynarka wojenna Kanady dysponuje czterema konwencjonalnymi okrętami podwodnymi typu Victoria, które odkupiono w 1998 od Royal Navy. Brytyjczycy eksploatowali je w l. 1990-1994 jako OP typu Upholder. Okręty wycofano z linii na fali rozprężenia po zakończeniu Zimnej Wojny oraz podjęciu decyzji o zachowaniu w służbie tylko jednostek o napędzie atomowym / Zdjęcie: MO Kanady

Według dziennika Ottawa Citizen resort obrony Kanady zmienił założenia dotyczące dalszej eksploatacji okrętów podwodnych typu Victoria. Do niedawna uważano, że pierwsze jednostki tego typoszeregu zaczną opuszczać flotę ok. 2022. Według najnowszych założeń ministerstwa, będących wynikiem pogłębionych prac analitycznych, kanadyjskie OP będą mogły pozostać w służbie co najmniej do połowy l. 2020.

Kanadyjski resort obrony zamierza wykorzystać ten czas do opracowania szczegółowego planu modernizacji okrętów, która jednocześnie pozwoli wydłużyć ich trwałość użytkową do połowy l. 2030. Istotnym elementem tych prac będzie określenie konkretnych potrzeb modernizacyjnych i zestawienie ich z ofertą rynkową potencjalnych wykonawców oraz zdolnościami finansowanymi resortu.

Jako priorytety modernizacji kanadyjskich okrętów podwodnych wymienia się wyposażenie ich w nowe urządzenia obserwacyjne i system zarządzania walką, a także silniejsze uzbrojenie. Kanadyjczycy mogą również zdecydować się na montaż wydajniejszych elementów układu napędowego, co powinno zwiększyć długotrwałość misji i pozwolić na prowadzenie bardziej intensywnych działań operacyjnych w rejonach arktycznych (RCN o flocie OP, 2018-10-15). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.