Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PC-24 dla rządu Szwajcarii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 21 lutego 2019

Uroczystość przekazania rządowi Szwajcarii samolotu odrzutowego klasy biznes PC-24 (nr ser. 121, nr takt. T-786) odbyła się w Bernie 18 lutego. Nowy nabytek, przystosowany do przewozu 8 pasażerów, zastąpi w służbie Cessnę Citation XLS.

Przeznaczony dla rządu Szwajcarii PC-24 przystosowany jest do przewozu 8 pasażerów / Zdjęcie: Pilatus Aircraft

W imieniu władz państwowych samolot odebrał Ueli Maurer, Prezydent Konfederacji Szwajcarskiej. Cieszę się, że szwajcarski rząd zdecydował się na szwajcarski produkt i będzie podróżował PC-24 – nowym Swiss Air Force One. Jestem przekonany, że wkrótce inne rządy zdecydują się na PC-24, gdy zobaczą jego niezrównane możliwości i elastyczność operowania – powiedział prezes Pilatusa Oscar J. Schwenk.

Dzięki zabudowaniu podwozia głównego mającego podwójne koła z niskociśnieniowymi oponami nowy odrzutowiec Pilatusa jest przystosowany do operowania z lotnisk przygodnych, o nieutwardzonej nawierzchni i bardzo krótkich drogach startowych. Obliczeniowa długość startu to 820 m (z lotniska utwardzonego), a lądowania znad przeszkody o wysokości 15 m – 770 m. Według producenta pozwoli to na operowanie PC-24 z niemal 10 650 portów na całym świecie, mających utwardzone drogi startowe o długości większej niż 954 m. Oprócz tego istnieje jeszcze 1300 lotnisk, których drogi startowe o nawierzchni utwardzonej mają długość 820-945 m.

Zespół napędowy PC-24 stanowią dwa silniki turbowentylatorowe Williams FJ44-4A, rozwijające ciąg 15,1 kN każdy, zabudowane w ogonowej części kadłuba. Producent podaje, że ich okres międzyprzeglądowy wynosi 5 tys. godzin. Zasięg maksymalny PC-24 wynosi 3704 km. Prędkość maksymalna samolotu to 815 km/h.

Szwajcarski producent dostarczył dotychczas 22 z 84 zamówionych PC-24, z czego 18 w ubiegłym roku. Plan na rok bieżący zakłada przekazanie użytkownikom 40 samolotów tego typu (Pierwszy medyczny PC-24 przekazany, 2018-11-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.