Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Czesi chcą kupić C-295M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 kwietnia 2009

Wczoraj czeski rząd wydał zgodę na zakup przez wojska lotnicze tego kraju 4 samolotów transportowych C-295M. Otwiera to drogę do ewentualnego sfinalizowania transakcji.

Czechy prawdopodobnie staną się trzecim, w naszym regionie - po Polsce i Finlandii - użytkownikiem hiszpańskich samolotów transportowych / Zdjęcie: EADS

Hiszpańskie transportowce mają trafić do naszego południowego sąsiada w latach 2009-2011 i zastąpić 4 przestarzałe, sowieckie An-26. Władze w Pradze przeznaczyły wstępnie na ten zakup 3,5 mld koron, czyli ok. 168 mln USD.

C-295M będą jedynymi, średnimi samolotami transportowymi Republiki Czeskiej. Ich dopełnieniem są lżejsze Let L-410 Turbolet, spełniające podobną rolę, co nasze M-28.

Środki na zakup samolotów uzyskano, zmniejszając liczbę zamówionych transporterów Pandur II (zobacz: Zakup czeskich Pandurów) do 107 egz. Będą one kosztować, nie 20, a jedynie 14,4 mld koron. Zaoszczędzone środki zostaną wydane na samoloty transportowe i samochody patrolowe.

Odbywający się proces pozyskania 4 transportowców CASA-295M był oprotestowany przez włoską Alenię, producenta C-27J Spartana (wybranego w naszej części Europy przez Rumunię, Słowację, Bułgarię i Litwę), z powodu braku formalnego przetargu. Czesi zainteresowali się ofertą EADS, gdy europejski koncern zgodził się na transakcję wiązaną: transportowce, w zamian za zalegające czeskie magazyny, szkolno-bojowe L-159. Do transakcji jednak nie doszło (zobacz: Czechy kontynuują rozmowy z EADS).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.