Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lotnictwo po Brexicie

Lotnictwo cywilne, Publikacje, 25 lutego 2019

Nakładem wydawnictwa Routledge ukazała się niedawno książka Jana Walulika Brexit and Aviation , która prezentuje kluczowe dla sektora lotniczego i administracji lotniczej problemy prawne związane z Brexitem.

Publikacja rozpoczyna się od omówienia aktów prawnych dotkniętych Brexitem oraz tych nielicznych, których funkcjonowanie pozostanie nienaruszone. Obejmuje to prawo pierwotne i wtórne UE, umowy między UE a państwami trzecimi (w tym EOG, ECAA, tzw. umowy wertykalne i horyzontalne, umowy z zakresu bezpieczeństwa i ochrony lotnictwa), umowy bilateralne których stronami są państwa członkowskie UE, systemy prawne WTO/GATS, ICAO, ECAC, EUROCONTROL, konwencję kapsztadzką, konwencje dotyczące odpowiedzialności cywilnej w lotnictwie, konwencje z zakresu bezpieczeństwa i ochrony lotnictwa. Objaśniony zostaje wpływ Brexitu na poszczególne instrumenty prawne oraz na ich zastosowanie w Wielkiej Brytanii i do Wielkiej Brytanii, a także do jej relacji z UE i z państwami trzecimi.

Na tym tle rozważane jest szerokie spektrum problemów prawnych i instytucjonalnych w lotnictwie. Ta cześć książki ukazuje jak wywołane przez Brexit zmiany w środowisku prawnym wpływają na obszary takie jak komunikacja lotnicza (prawa przewozowe, własność i kontrola przewoźników i inne prawa), usługi portów lotniczych, konkurencja, bezpieczeństwo lotnicze, ochrona lotnictwa, ochrona środowiska, żegluga powietrzna, produkcja lotnicza, finansowanie lotnictwa, odpowiedzialność cywilna czy prawa personelu lotniczego. Omówiony zostaje także wpływ Brexitu na związane z lotnictwem postępowania sądowe i administracyjne oraz na prace legislacyjne w toku.

Ostania część publikacji zawiera rozważania na temat możliwych rozwiązań stanowiących odpowiedź na niespójność i luki prawne powstałe po wystąpieniu Wielkiej Brytanii z UE. Obejmuje to komentarz do proponowanych pobrexitowych rozwiązań prawnych, a także kluczowe wskazania dla branży i władz po obu stronach kanału La Manche (Referaty z konferencji ARAC 2017, 2019-02-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra