W odpowiedzi na wymagania stawiane przez Australian Army (wojska lądowe Australii) w ramach 3. fazy konkursu Land 400 – Mounted Close Combat Capability niemiecki koncern Rheinmetall zaoferował bojowy wóz piechoty Lynx IFV z wieżą Lance i transporter Lynx MSV, z trzyosobową załogą, przystosowany do przewozu co najmniej 6 żołnierzy desantu.
Według producenta w/w dwie konfiguracje pojazdów są zdolne do wykonywania 9 rodzajów zadań wymaganych przez Australijczyków, a także czterech innych – w tym samobieżnego moździerza, pojazdu logistycznego i transportera pływającego. Lynx spełnia wymagania Australian Army oraz NATO i ich sojuszników pod względem przeżywalności, mobilności, siły ognia i świadomości sytuacyjnej. Opancerzeni pojazdu chroni przed wybuchem min czy improwizowanych ładunków wybuchowych, ogniem bezpośrednim i pośrednim, amunicją kasetową i przeciwpancernymi pociskami kierowanymi.
Wieże Lance, która mają zostać dostarczone Australian Army w ramach 2. fazy konkursu Land 400 będą produkowana w Brisbane na potrzeby lokalne i na eksport. Rheinmetall ma zamiar utworzyć także w pobliżu Brisbane Centrum Doskonałości Pojazdów Wojskowych (MILVEHCOE). Niektóre zespoły i elementy dla Lynxów są już produkowane i dostarczane przez przedsiębiorstwa z Australii, takie jak Supashock z Adelaide, Cablex z Melbourne, Bisalloy Steels z Wollongong i Milspec Manufacturing z Albury.
W ramach 3. fazy programu Land 400 Australia zamierza nabyć nawet 450 bojowych wozów piechoty i 17 wozów zabezpieczenia technicznego, które zastąpią obecnie eksploatowane i mocno już wysłużone gąsienicowe wozy opancerzone M113AS4. Nowe pojazdy mają cechować się odpowiednim poziomem ochrony balistycznej i mobilnością zbliżoną do czołgów podstawowych M1 Abrams. Wozy powinny być też przystosowane do transportu sześciu żołnierzy w przedziale desantowym (GDLS w australijskim przetargu , 2018-09-13, Rheinmetall idzie za ciosem w Australii, 2018-08-29).