Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja CityAirbus

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 marca 2019

W niemieckim Ingolstadt 11 marca zaprezentowano prototyp pilotowanego automatycznie, elektrycznego pionowzlotu CityAirbus, przeznaczonego do transportu lotniczego w dużych miastach.

Producent przewiduje, że próby w locie CityAirbusa rozpoczną się w połowie br. na lotnisku w Manching / Zdjęcie: Airbus 

Wygląda całkiem fajnie, teraz musi po prostu latać – skomentował pionowzlot niemiecki minister transportu Andreas Scheuer, obecny podczas prezentacji. Chcemy wyprowadzić latające taksówki z laboratorium w powietrze – dodał Scheuer, podkreślając, że będzie to start w nowy wymiar mobilności i ogromna szansa [rozwoju] dla lokalnych władz i przedsiębiorstw.

CityAirbus ma służyć do przewozu 4 osób na dystansie do 50 km, na stałych trasach, z prędkością przelotową 120 km/h, nad zatłoczonymi miastami do ważnych miejsc, takich jak lotniska lub dworce kolejowe. Początkowo będzie pilotowany przez człowieka, aby ułatwić certyfikację i akceptację społeczeństwa, a docelowo ma wykonywać loty autonomiczne. Producent przewiduje, że próby w locie CityAirbusa rozpoczną się w połowie br. na lotnisku w Manching.

W lutym minister Scheuer ogłosił rządowy program finansowania, w wysokości 15 milionów euro (mln zł), projektów i prób statków powietrznych przeznaczonych do transportu miejskiego. Celem przedsięwzięcia jest promowanie innowacyjnych koncepcji i zastosowań lotnictwa w Niemczech.

W ramach europejskiego programu badawczego Urban Air Mobility (UAM) kilka niemieckich podmiotów – m.in. miejscowa politechnika, instytut badawczy Fraunhofera i koncern Audi – bada i testuje w Ingoldstadt miejskie pasażerskie statki powietrzne. Z kolei Daimler współpracuje z Volocopterem i niedawno ogłosił, że przeprowadzi próby tego śmigłowca na największym niemieckim lotnisku we Frankfurcie.

Jednak przedstawiciele Airbusa nie spodziewają się, że regulacje prawne dotyczące miejskich samolotów pasażerskich w Europie wejdą w życie przed 2025. Dopiero wtedy taksówki powietrzne będą mogły być wykorzystywane komercyjnie – skomentował rzecznik prasowy Airbusa Gregor von Kursell (CityAirbus po testach napędu, 2017-10-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.