Lotnictwo US Army (wojsk lądowych Stanów Zjednoczonych Ameryki) opublikowało wymagania dla nowych śmigłowców, oznaczonych jako Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA), które zastąpią używane obecnie Sikorsky UH-60 Black Hawk. Wojsko chce, aby pierwsze nowe wiropłaty trafiły do jednostek w roku budżetowym 2030. Aby dotrzymać tego terminu, przedsięwzięcie zostało przyspieszone – kontrakt na produkcję FLRAA ma zostać przyznany do 4. kw. roku finansowego 2021, a śmigłowiec ma zostać oblatany do 3. kw. roku budżetowego 2024.
Nadzór nad przebiegiem programu FLRAA sprawować ma US Army. US SOCOM (Dowództwo Operacji Specjalnych) i US Marine Corps (Korpus Piechoty Morskiej) mają dołączyć do projektu i uzupełnić o własne wymagania, rozpoczynając pozyskiwanie wiropłatów ok. 2 lata później.
Wojsko chce, aby każdy średnia cena jednostkowa FLRAA wynosił 43 mln USD. To znacznie więcej niż średnia cena jednostkowa UH-60M, który w roku finansowym 2009 kosztował ok. 20 milionów USD. Jednak w ostatecznym rozrachunku może okazać się to opłacalne, ponieważ nowy śmigłowiec ma rozwijać prędkość przelotową 519 km/h (UH-60M rozwija 280 km/h), być zdolny do operowania w promieniu 556 km i dysponować zasięgiem bez tankowania w locie wynoszącym co najmniej 4519 km. FLRAA ma przewozić 12 żołnierzy i wystarczającą ilość paliwa, aby jego promień działania wynosił 226 km z rezerwą paliwa na 30 minut lotu. Z ładunkiem na zawiesiu zewnętrznym o masie co najmniej 4536 kg śmigłowiec ma przebyć dystans 204 km z prędkością co najmniej 259 km/h.
Kluczowym wymaganiem jest też zdolność do operowania w wysokogórskim klimacie pustynnym. Po starcie przy 100% maksymalnej mocy ciągłej jego prędkość wznoszenia powinna wynosić 2,54 m/s, od ziemi, aż do wysokości 1829 m, w temperaturze 35°C.
Wymagania stawiane przez marines są jeszcze bardziej wygórowane – promień działania bez tankowania w locie wynosić ma 833 km, a po dotarciu na miejsce działania FLRAA ma być zdolny do operowania w tam przez 30min. Pożądana prędkość przelotowa śmigłowca to 546 km/h przy 90% maksymalnej mocy ciągłej i 611 km/h przy 100% mocy znamionowej –z tego względu US Army twierdzi, że producenci powinni zgłaszać inne konstrukcje, jeśli w celu spełnienia wymagań USMC modyfikacja wariantu dla wojsk lądowych jest niewykonalna lub zbyt kosztowna. USMC chce również, aby wariant uderzeniowy FLRAA, miał jak najwięcej wspólnych rozwiązań z ich śmigłowcami transportowymi. Powinien on być wyposażony w uzbrojenie pokładowe, w tym stałe lub ruchome działko, które może zwalczać cele na dystansie ponad 2 km, możliwość przenoszenia kierowanych pocisków rakietowych powietrze-ziemia i powietrze- powietrze, niekierowanych kierowanych pocisków rakietowych i zrzucanych z pokładu taktycznych bezzałogowych statków latających.
Jako potencjalni uczestnicy FLRAA postrzegane są dwie konstrukcje: Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant i Bell V-280 Valor (SB-1 Defiant oblatany, 2019-03-21, V-280 przekroczył 500 km/h, 2019-01-25).