Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Flaris po raz pierwszy w powietrzu

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 kwietnia 2019

Pierwszy przeznaczony do prób w locie prototyp nowego polskiego kompozytowego samolotu odrzutowego Flaris spółki Metal Master wykonał w piątek 5 kwietnia o 11.00 pierwszą serię krótkich wzlotów i lądowań.

Do godzin popołudniowych 5 kwietnia Flaris wykonał łącznie 26 startów i lądowań / Wszystkie zdjęcia: Metal Master

Jak nas poinformował właściciel i prezes przedsiębiorstwa Metal Master Rafał Ładziński do godzin popołudniowych 5 kwietnia samolot wykonał łącznie 26 startów i lądowań z lotniska Zielona Góra-Babimost prowadzony przez jednego z najlepszych w Polsce pilotów doświadczalnych – Wiesława Cenę. Babimost dysponuje betonowym pasem o długości 2500 m i szerokości 60 m, położonego (dla ustawienia przyrządów pokładowych) 194 stopy nad powierzchnią morza.

Wzloty potwierdziły dobra stateczność i sterowność Flarisa, a także niespodziewanie dużą jego dzielność w trudnych warunkach pogodowych. Podczas wzlotów zerwał się silny boczny wiatr i samolot w rękach świetnego oblatywacza zniósł to znakomicie. Po pierwszych próbach można powiedzieć, że odrzutowiec wzbija się po zaledwie 100 m rozbiegu, a jego wznoszenie może osiągnąć nawet do 30 m/s. Amerykański turbowentylatorowy silnik odrzutowy Williams FJ33 o masie ok. 140 kg działał bez zarzutu przy różnych wartośćiach ciągu. Potwierdza to słuszność koncepcji jego usytuowania i wymodelowania wlotu powietrza.

Pierwszy dłuższy lot Flarisa z nabraniem wysokości i manewrami w powietrzu planowany jest w okresie najbliższych dni. Być może do końca bieżącego tygodnia (Zgoda na lot Flarisa, 2019-04-04).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.