Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Orca, nowa wersja Seastara

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 09 maja 2019

Koncern Dornier Seawings zaprezentował wersję łodzi latającej Seastar CD2, przeznaczoną dla agend rządowych i przewoźników. Samolot nazwany Orca, jest promowany przez niemiecko-chińską spółkę jako najnowocześniejszy w swojej klasie.

Producent zakłada, że oblot Orki odbędzie się pod koniec br. / Ilustracja: Dornier Seawings

Jego całkowicie kompozytowa konstrukcja ma rozwiązać problemy związane z operowaniem w środowisku morskim. Według danych obliczeniowych Orca ma przewozić 1340 kg ładunku płatnego. Napęd samolotu stanowić mają 2 silniki turbinowe Pratt & Whitney Canada PT6A-135A, poruszające śmigła MT, umożliwiające mu rozwinięcie prędkości przelotowej ponad 330 km/h. Producent zakłada, że zużycie paliwa wynosić będzie 253 l/h.

Obliczeniowy zasięg Orki to ponad 1330 km, a długotrwałość lotu – 5,6 h. Długość rozbiegu na ziemi wynosić ma 684 m. Samolot ma być zdolny do startu z wody przy falach o wysokości 0,6 m.

Orca może być wyposażony w kamery i stacje radiolokacyjne do poszukiwań i obserwacji, nosze do ewakuacji medycznej i układy samoobrony. Aktualnie Dornier Seawings prowadzi negocjacje z kilkoma rządami, które wykazały duże zainteresowanie użyciem samolotu do zapewnienia bezpieczeństwa morskiego. Orca może być też użyty do wykrywania zanieczyszczeń środowiska naturalnego, zwłaszcza plastikowych śmieci. 

Producent zakłada, że oblot Orki odbędzie się pod koniec br. i ma nadzieję na uzyskanie Certyfikatu Typu w 2020. Pierwsze samoloty seryjne mają być dostępne w 2022, rok po seryjnych CD2 (Fundusze na rozwój Seastara, 2018-11-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.