Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DARPA rezygnuje z ARES

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 12 maja 2019

Agencja ds. Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych Pentagonu (DARPA) zrezygnowała z finansowania programu badawczo-rozwojowego ARES (Aerial Reconfigurable Embedded System), realizowanego przez Lockheed Martina i Piasecki Aircraft (ARES zamiast Transformer TX, 2014-02-25). Głównym powodem są zbyt wysokie koszty. ARES był realizowany na rzecz i częściowo finansowany ze środków US Marine Corps (USMC).

Wizja ARES według projektu opracowanego przez Skunk Works Lockheed Martina / Ilustracja: Lockheed Martin

Program miał doprowadzić do opracowania projektu samolotu pionowego startu i lądowania (VTOL) z podwójnymi, przechylnymi wentylatorami. Pojazd miał służyć do przewożenia ładunków wojskowych. ARES miał dostarczać i pobierać podwieszane ładunki, w tym kontenery i pojemniki do ewakuacji rannych żołnierzy, oraz zasobniki z czujnikami obserwacyjnymi i rozpoznawczymi (ISR). USMC chciał nimi zastąpić konwoje ciężarówek, mniej mobilne i zbyt podatne na zniszczenie w zasadzkach.

- Po przeprowadzeniu obszernych testów naziemnych komponentów i zintegrowanego systemu napędowego dla ARES, DARPA i USMC postanowiły zakończyć dalsze inwestycje w program ze względu na znaczny wzrost kosztów i opóźnienia – ogłoszono w komunikacje DARPA. Dodano jednak, że dotychczasowe inwestycje pozwoliły zmniejszyć ryzyko potencjalnych przyszłych programów DoD, poprzez opracowanie oprogramowania do sterowania lotem urządzeń o złożonych konfiguracjach i dopracowanie unikatowego układu wentylatorów nośnych.

Wizja użycia pojazdów powstałych w wyniku realizacji programu ARES na polu walki / Ilustracja: Lockheed Martin

ARES miał przewozić 1 360 kg ładunku użytecznego, co miało stanowić ponad 40% maksymalnej masy startowej pojazdu. Bezzałogowiec miał być zdolny do lądowania na nieprzygotowanych lądowiskach, także na jednostkach pływających, na powierzchniach o połowę mniejszych niż zazwyczaj wymagane przez śmigłowce o podobnym udźwigu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.