Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przedłużony pas w Sadkowie za 146,7 mln zł

Lotnictwo cywilne, 23 maja 2019

W drugiej odsłonie przetargu PPL na projekt i realizację przedłużenia pasa startowego lotniska Radom-Sadków o szerokości 60 m z 2 tys. m do 2,5 tys. m najtańszą ofertę złożyła wrocławska spółka Max Boegl Polska – 146,7 mln zł. Nie oznacza to jednak, jak można było domniemywać z pierwszych doniesień medialnych, natychmiastowego podpisania umowy z przedsiębiorstwem, ponieważ do 31 maja 2019 obowiązuje okres ewentualnego składania odwołań i protestów w Krajowej Izbie Odwoławczej. Jeśli zaś tych nie będzie – Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) będzie mogło w czerwcu przystąpić do rozmów kontraktowych z finalistą. A dopiero potem, po podpisaniu formalnej umowy zwycięzca wejdzie na teren lotniska kompletnie wyłączonego z ruchu od 1 stycznia 2019. Przewiduje się, że prace przy drodze startowej mają zostać zakończone latem 2020.

Tak wyglądać ma Radom-Sadków po pierwszym etapie przebudowy lotniska / Ilustracja: PPL

Jak się dowiedzieliśmy triumfatorem jest wrocławska, polska spółka niemieckiej korporacji, zarządzana przez Polaków i zatrudniająca polskich specjalistów. A prócz tego dysponująca własnymi technologiami i własnym doświadczonym zespołem pracowników od 8-9 lat specjalizujących się w modernizacji i rozbudowach dróg lotniczych. Przedsiębiorstwo ma już w swoim bagażu doświadczeń przebudowę polskich lotnisk w Rzeszowie, Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach. Ale nie doświadczenie tylko wysokość przedstawionego kosztorysu była decydująca w przypadku przetargu PPL na przedłużenia pasa w Sadkowie.

Droższe od oferty Max Boegl Polska okazały się kalkulacje złożone przez Budimex – 154,9 mln zł, Strabag – 164,6 mln i konsorcjum spółek Trakcja PRKII, AB Kauno Tiltai oraz Projekt Plus – 169,1 mln zł (ceny brutto). Ciekawostką jest to, że w pierwszym podejściu do przetargu PPL wyznaczyło sobie budżet w wysokości 88 mln zł, a wpłynęła tylko jedna oferta o 200 mln zł go przekraczająca. W drugiej odsłonie PPL dysponowało już na projekt przedłużenia radomskiego pasa kwotą 218,2 mln zł.

Przypomnijmy, że jest to już czwarty przetarg PPL związany z modernizacją i rozbudową lotniska Radom-Sadków. Zwycięzcą pierwszego na projekt funkcjonalno-użytkowy dróg kołowania, płyt postojowych były spółki Inneb Group i Projekt Plus – 3 mln zł, drugiego – obejmującego projekt nowego terminalu – spółki GMT i PIG Architekci – 1,9 mln zł, trzeciego – koncentrującego się na projekcie budowlanym dróg kołowania i płyt postojowych (11 stanowisk dla samolotów w tym 3 dla szerokokadłubowych o pojemności do 350 pasażerów) – spółki Arcadis i WLC Inżynierowie – 1,5 mln zł (CPK i Radom w ocenie mieszkańców Mazowsza , 2019-05-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.