Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze dokonało dziś otwarcia ofert na Opracowanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych dla inwestycji polegającej na przebudowie i wydłużeniu drogi startowej lotniska w Radomiu.
Do przetargu stanęły cztery przedsiębiorstwa: Budimex (wartość oferty – 154 940 892,15 zł), Max Bögl Polska (wartość oferty – 146 683 769,64 zł), konsorcjum: Trakcja PRKII, Kauno Tiltai i Projekt Plus (wartość oferty – 169 097 237,29 zł) i Strabag (wartość oferty – 164 626 942,89 zł).
PPL zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ok. 220 mln zł brutto co oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w wyznaczonym limicie. Wykonawca przebudowy i wydłużenia drogi startowej radomskiego lotniska zostanie wskazany po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich ofert.
Jednocześnie PPL i Biuro Podróży ITAKA podpisały list intencyjny dotyczący ścisłej współpracy oraz działań na rzecz rozwoju Lotniska Radom-Sadków. ITAKA od sezonu rozkładowego lato 2021 będzie oferowała połączenia czarterowe z radomskiego portu.
Jak napisano w liście ITAKA i PPL dostrzegają do tej pory niewykorzystany potencjał [radomskiego] lotniska jako punktu wylotowego dla lotów czarterowych dla pasażerów z centralnej i wschodniej Polski. Warunki wzajemnej, ścisłej współpracy mają zostać uzgodnione do końca 2019.
Na lotnisku Radom-Sadków już niebawem rozpoczną się zaplanowane przez PPL prace związane z budową m.in. płyty postojowej dla samolotów, dróg kołowania, terminala pasażerskiego i w/w przedłużeniem drogi startowej. Do końca 2020 radomski port ma osiągnąć roczną przepustowość ponad 3 mln pasażerów (Nowy właściciel portu w Radomiu, 2018-10-15).