Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

United przedłużają uziemienie 737 MAX

Wypadki, Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 13 lipca 2019

Amerykańskie United Airlines poinformowały o przedłużeniu do 3 listopada 2019 uziemienia użytkowanych przez nie samolotów Boeing 737 MAX. Oznacza to odwołanie 2100 lotów zaplanowanych na wrzesień i 2900 na październik. Decyzja przewoźnika była oczekiwana po tym, jak Boeing ogłosił, że co najmniej do września potrwa naprawa wad jego samolotów. United Airlines dysponują 14 samolotami modelu 737 MAX.

Uziemione pozostają także Boeingi 737 MAX innych amerykańskich przewoźników. Southwest Airlines wstrzymały ich loty do 1 października, a American Airlines Group do 3 września. Te terminy zapewne również zostaną przedłużone. Tym bardziej, że amerykański nadzór – Federal Aviation Administration (FAA) wykrywa kolejne problemy z 737 MAX.

Samoloty United Airlines, w tym 737 MAX9, na lotnisku George Busha w Houston w Teksasie / Zdjęcie: VOA

Uziemienie Boeingów linii amerykańskich jest jedynie częścią podobnych decyzji podejmowanych przez przewoźników z całego świata. Sprawą zajmują się nadzory lotnicze z wielu krajów. Wobec braku zaufania do FAA, po ujawnieniu jej nieformalnych koncesji na rzecz Boeinga, ich ocena sytuacji może być ważniejsza dla dalszych losów modelu 737 MAX, niż regulatora z kraju producenta.

Liczba odwoływanych lotów, które miały realizować Boeingi 737 MAX, stale rośnie. Problem dotyczy bowiem nie tylko samolotów dostarczonych przewoźnikom przez zawieszeniem lotów, ale także planowanych do dostarczenia. Tylko United Airlines miały dysponować do końca 2019 już 30 MAX-ami.

Boeingi 737 MAX zostały uziemione na całym świecie w marcu 2019, po tym, jak należący do Ethiopian Airlines samolot tego typu spadł na ziemię wkrótce po starcie. 5 miesięcy wcześniej w podobnych okolicznościach rozbił się 737 MAX indonezyjskich Lion Air. W obu katastrofach zginęło 346 ludzi.

Boeing ma nadzieję, że aktualizacja oprogramowania i zmiany w szkoleniu pilotów rozwiążą problemy związane z błędnym działaniem systemu wspomagania sterowania – MCAS. Koncern musi naprawić także inne błędy wykryte już po katastrofach (m.in. w strukturze skrzydeł). Wątpliwe więc, by 737 MAX wróciły do lotów przed końcem roku (Problemów z MCAS ciąg dalszy, 2019-06-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra