Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemów z MCAS ciąg dalszy

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 czerwca 2019

Próby samolotu komunikacyjnego Boeing 737 Max, przeprowadzone przez inspektorów amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) wykazały problem przetwarzania danych, który wpływa na zdolność pilotów do wykonania czynności procedury awaryjnej w przypadku niekontrolowanego działania statecznika poziomego, w odpowiedzi na błędne działanie oprogramowania układu wspomagania stateczności zabezpieczającego przed przeciągnięciem (Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS).

Kolejne problemy działania układu MCAS oznaczają dalszą zwłokę w powrocie Boeingów 737 Max do lotów zarobkowych / Zdjęcie: Boeing  

Podczas prób w symulatorze w zeszłym tygodniu, piloci FAA odkryli problem, który wpłynął na ich zdolność do szybkiego i łatwego postępowania zgodnie z wymaganymi procedurami awaryjnymi w przypadku niekontrolowanego działania statecznika poziomego. Chodziło o sposób, w jaki dane są przetwarzane przez komputer pokładowy – informuje FlightGlobal.

FAA potwierdza, że zidentyfikowała potencjalne ryzyko, któremu Boeing musi zapobiec. FAA realizuje dokładny proces, a nie wyznaczony harmonogram, w celu przywrócenia Boeingów 737 Max do lotów komercyjnych. FAA zniesie zakaz lotów 737 Max, jeśli uznamy je za bezpieczne – mówią przedstawiciele FAA.

Kontynuujemy ocenę modyfikacji oprogramowania MCAS i wciąż opracowujemy niezbędne wymagania dotyczące szkolenia [pilotów] – dodaje FAA. Ponadto FAA zajmuje się zaleceniami otrzymanymi od tzw. rady doradczej ds. technicznych, zwołanej w celu dokonania przeglądu projektu 737 Max.

W odpowiedzi koncern z Seattle poinformował, że FAA określiła dodatkowy wymóg i zwróciła się do producenta o rozwiązanie [problemu] poprzez zmiany oprogramowania, które producent opracowywał przez ostatnich osiem miesięcy. Boeing zgadza się z decyzją i wymaganiami FAA i pracuje nad oprogramowaniem [MCAS, które] zmniejszy wysiłek pilota dzięki uwzględnieniu potencjalnej przyczyny niekontrolowanego działania statecznika poziomego.

Boeing nie zwróci się do FAA w sprawie ponownego certyfikowania 737 Max, dopóki nie spełni wszystkich niezbędnych wymagań certyfikacyjnych i nie zapewni bezpiecznego powrotu do eksploatacji – czytamy w oświadczeniu Boeinga (EASA i ECA chcą sprawdzić MAX-y, 2019-05-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra