Star Alliance, największy sojusz linii lotniczych na świecie i NEC Corporation, światowy lider w dziedzinie IT, sieci i technologii biometrycznych, podpisały 26 lipca umowę partnerską, której przedmiotem jest opracowanie platformy do identyfikacji danych, która w znaczący sposób podniesie jakość obsługi pasażerów korzystających z programów lojalnościowych oferowanych przez linie lotnicze stowarzyszone w Star Alliance.
Po jej wdrożeniu pasażerowie linii lotniczych zrzeszonych w Star Alliance, którzy wyrażą zgodę na użycie ich danych biometrycznych, dzięki zastosowaniu bezpiecznego rozwiązania zarządzania tożsamością z zastosowaniem technologii rozpoznawania rysów twarzy będą mogli sprawniej przechodzić proces odprawy biletowo-bagażowej w punktach obsługi podróżnych, w poczekalniach czy przy bramkach prowadzących na pokład samolotu, gdzie tradycyjnie wymagane są paszporty i karty pokładowe (Bramki ABC na Lotnisku Chopina, 2019-06-27).
Prezes Star Alliance Jeffrey Goh powiedział: W NEC zyskaliśmy silnego partnera, który dzieli naszą wizję związaną z maksymalnym ułatwieniem podróży dla pasażerów. Sojusz Star Alliance zobowiązany jest do poprawy jakości obsługi pasażerów, a tego rodzaju strategiczne partnerstwo z NEC usprawni proces podróży na każdym jej etapie dzięki wprowadzanym rozwiązaniom, które są znacznie prostsze, a jednocześnie innowacyjne.
Takashi Niino, Prezes NEC Corporation dodał: NEC z radością łączy siły ze Star Alliance z myślą o podwyższeniu poziomu obsługi podróżnych. Rozpoznawanie rysów twarzy oznacza prawdziwą rewolucję w branży przewoźników lotniczych i znacznie przyjemniejszą podróż zgodnie z naszymi pierwotnymi założeniami.