W ciągu zaledwie 15 miesięcy zespół inżynierów BAE Systems i Prismatic dostarczył dwa prototypowe bezzałogowe statki latające PHASA-35, które obecnie przechodzą próby integracji w zakładach BAE Systems w Warton w hrabstwie Lancashire, w celu przygotowania ich do prób w locie, planowanych na początek przyszłego roku.
Operujący na dużej wysokości i majacy dużą długotrwałość lotu bezzałogowiec PHASA-35 (ang. Persistent High Altitude Solar Aircraft) jest zasilany energią słoneczną w ciągu dnia i akumulatorami w nocy. Długa trwałość użytkowa baterii i wysoce wydajna technologia wykorzystująca energię słoneczną pozwalają samolotowi potencjalnie pozostawać w powietrzu przez czas do jednego roku, operując w górnych rejonach atmosfery ziemskiej, na wysokości 19 812 m.
PHASA-35 jest wykonany z ultracienkiego kompozytu zbrojonego włóknem węglowym, ma lekką strukturę i doskonałe własności aerodynamiczne. Samolot został zaprojektowany z myślą o łatwej produkcji. Prototyp PHASA-35 ma rozpiętość skrzydeł wynoszącą 35 m i masę zaledwie 150 kg (w tym 15 kg ładunku).
Po połączeniu z innymi technologiami i zasobami PHASA-35 zapewni użytkownikom zarówno wojskowym, jak i cywilnym, zdolności jakich nie mają obecnie istniejące statki powietrzne i kosmiczne. Bsl może zostać użyty jako element sieci 5G, a także do wykonywania innych usług, takich jak ciągła obserwacja, pomoc ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych, czy ochrona granic, za ułamek kosztów, jaki pochłaniają satelity (Nowy brytyjski bsl zasilany energią słoneczną, 2018-05-08).