Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa linia montażu A320

Przemysł lotniczy, 02 października 2019

Zakład Airbusa w Hamburgu odpowiada za montaż końcowy pojedynczych sekcji kadłuba samolotu i montaż końcowy całego kadłuba. Zespoły są wyposażone w instalacje elektryczne i mechaniczne, a następnie trafiają na linie montażu końcowego kompletnych samolotów we Francji, Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych.

Nowa zautomatyzowana linia montażu kadłubów samolotów komunikacyjnych rodziny A320, zlokalizowana w hangarze 245 w Hamburgu, składa się z 20 robotów / Zdjęcie: Airbus

Nowa zautomatyzowana linia montażu kadłubów samolotów komunikacyjnych rodziny A320, zlokalizowana w hangarze 245, składa się z 20 robotów. Jej głównym produktem mają być kadłuby największego z nich – A321LR (A321LR dla Air Astana, 2019-09-24).

Do montażu wstępnego sekcji kadłuba używany jest modułowy system o nazwie Flextrack, składający się z 8 robotów, które wiercą i pogłębiają od 1100 do 2400 otworów w podłużnicach. W następnym etapie tuzin robotów mających 7 stopni swobody łączy środkową i tylną sekcję kadłuba z częścią ogonową, tworząc jeden zespół. W każdej wrędze roboty te wiercą, pogłębiają i uszczelniają 3000 otworów pod nity, a następnie wkładają w nie nity. Dostawy wymrożonych nitów i szczeliwa realizowane są przewodami pneumatycznymi. Wszystkie elementy są automatycznie pozycjonowane z dokładnością 0,2 mm za pomocą laserowych urządzeń pomiarowych.

Jednocześnie, oprócz zastosowania robotów, Airbus wdraża w wytwórni w Hamburgu nowe zasady dostaw materiałów i części, aby zoptymalizować produkcję, poprawić ergonomię i skrócić czas realizacji dostaw. W tym celu odseparowano logistykę i produkcję, zmniejszono do maksymalnie 3 m odległość pomiędzy pracownikiem i miejscem pobierania narzędzi i elementów, a także wprowadzono autonomiczne pojazdy przemieszczające i dostarczające części i podzespoły.

Korzystając z najnowszych technologii i procesów, Airbus rozpoczął wyznaczanie nowych standardów w produkcji samolotów rodziny A320. Nowa linia montażowa kadłuba jest niezbędnym czynnikiem umożliwiającym rozwój rodziny A320. Zwiększenie poziomu automatyzacji i robotyki umożliwia szybsze i bardziej wydajne wytwarzanie przy jednoczesnym utrzymaniu naszego głównego nacisku na jakość […] i zapewnienie, że jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby naszych klientów dotyczące naszych samolotów wąskokadłubowych – powiedział dyrektor operacyjny Airbusa Michael Schoellhorn (Prognoza rynku Airbusa, 2019-09-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.