Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ATR 42-600S oficjalnie

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 09 października 2019

Francusko-włoski koncern ATR oficjalnie wprowadził na rynek nową wersję samolotu model 42-600. Jest ona oznaczona jako ATR 42-600S (STOL – ang. krótkiego startu i lądowania). Projekt anonsowano podczas tegorocznego Paris Air Show.

Wizualizacja ATR 42-600S / Ilustracja: ATR

Do tej pory ATR zdobył zobowiązania zakupu 20 ATR 42-600S od operatorów i leasingodawców. Pierwszymi nabywcami zostały towarzystwo leasingowe Elix Aviation Capital, które podpisało list intencyjny dotyczący 10 samolotów i Air Tahiti, które zamówiły 2 samoloty (PAS 2019: Tylko 861 samolotów , 2019-06-20).

Według producenta ATR 42-600S ma być zdolny do operowania z suchych utwardzonych pasów o długości 800 m, na poziomie morza, w temperaturze otoczenia 15°C, zabierając na pokład 40 pasażerów na lot długości 370 km. Do dyspozycji nowego samolotu ma być ok. 500 lotnisk mających pas startowy długości 800-1000 m.

Modyfikacje konstrukcji ATR 42-600S będą obejmowały zwiększenie powierzchni steru kierunku w celu zapewnienia lepszej sterowności przy małych prędkościach. Jako zespół napędowy stosowane będą silniki Pratt & Whitney Canada PW127E/M o mocy 1610 kW lub PW127M o mocy 1846 kW, w zależności od potrzeb użytkownika. Przerywacze będą wychylane symetrycznie w celu skrócenia drogi lądowania. Automatyczna instalacja hamulcowa zapewni, że hamulce zadziałają z pełną mocą natychmiast po lądowaniu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.