Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

X-37B wylądował

Astronautyka, Strategia i polityka, 28 października 2019

27 października o 3:51 rano (07:51 GMT) bezzałogowy samolot kosmiczny X-37B wylądował w Kennedy Space Center na Florydzie po spędzeniu 780 dni na orbicie. Jego misja (Orbital Test Vehicle Mission 5), pod kontrolą 45th Space Wing Air Force, rozpoczęła się 7 września 2017 z wykorzystaniem rakiety SpaceX Falcon 9. Była najdłuższa w historii.

Należący do Air Force samolot kosmiczny X-37B po wylądowaniu w Kennedy Space Center na Florydzie. Jego misja, trwająca 780 dni na orbicie, była najdłuższa w historii lotów pojazdów tego typu / Zdjęcie: Jeremy Webster – US Air Force

Cele misji X-37B są tajne. USAF podają jedynie, że pojazdy pozwalają na realizowanie ważnych eksperymentów na orbicie i wynoszą małe satelity. W 2017 ujawniono tylko, że na pokładzie X-37B znajdował się Advanced Structurally Embedded Thermal Spreader (ASETS-11), stworzony przez Air Force Research Lab.

Do tej pory dwa X-37B, którymi dysponują USAF, spędziły na orbicie okołoziemskiej łącznie 2865 dni. Zrealizowały 5 misji, z których 4 trwały ponad 270 dni. USAF planują, że szósta misja odbędzie się w drugim kwartale 2020. X-37B ma znowu wystartować z Cape Canaveral. Tym razem z wykorzystaniem rakiety Atlas 5 (X-37 znowu na orbicie, 2017-09-09).

Dotychczasowe misje X-37B:

OTV 1 (pierwszy lot Vehicle No. 1)

Start: 22.04.2010, z pomocą rakiety Atlas 5

Lądowanie: 3.12.2010 w Vandenberg Air Force Base, Kalifornia

Czas: 224 dni

OTV 2 (pierwszy lot Vehicle No. 2)

Start: 5.03.2011, z pomocą rakiety Atlas 5

Lądowanie: 16.06.2012 w Vandenberg AFB, Kalifornia

Czas: 469 dni

OTV 3 (drugi lot Vehicle No. 1)

Start: 11.12.2012, z pomocą rakiety Atlas 5

Lądowanie: 17.10.2014 w Vandenberg AFB, Kalifornia

Czas: 675 dni

OTV 4 (nieujawniony pojazd)

Start: 20.05.2015, z pomocą rakiety Atlas 5

Lądowanie: 7.05.2017 w Kennedy Space Center, Floryda

Czas: 718 dni

OTV 5 (nieujawniony pojazd)

Start: 7.09.2017, z pomocą rakiety Falcon 9

Lądowanie: 27.10.2019 w Kennedy Space Center, Floryda

Czas: 780 dni


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.