Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Garmin prezentuje Autoland

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 07 listopada 2019

Spółka Garmin zaprezentowała system Autoland, umożliwiający automatyczne lądowanie samolotu bez ingerencji człowieka. W sytuacji awaryjnej pilot lub pasażerowie na pokładzie mogą aktywować system, może on także włączyć się automatycznie, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Autoland będzie w pierwszej kolejności dostępny jako element awioniki G3000 w samolotach Cirrus Vision Jet i Piper M600 / Zdjęcie: Garmin

Po uruchomieniu Autoland może wybrać najbardziej optymalne lotnisko i pas startowy, biorąc pod uwagę czynniki takie jak pogoda, ilość paliwa w zbiornikach, rzeźba terenu, sztuczne przeszkody i osiągi samolotu oraz nawierzchnia i długości pasa startowego, a także możliwość wykonania podejścia do lądowania wg wskazań GPS z prowadzeniem pionowym i poziomym. Co więcej, system może nawiązać automatycznie łączność z kontrolą ruchu lotniczego, aby uprzedzić kontrolerów i pilotów statków powietrznych znajdujących się w pobliżu o własnej pozycji i zamiarach.

Gdy Autoland jest uruchomiony, pasażerowie otrzymują proste do zrozumienia komunikaty wizualne i głosowe, dzięki którym wiedzą, co będzie się działo w najbliższym czasie. Wyświetlacze pokazują pozycję samolotu na mapie wraz z informacją o docelowym porcie lotniczym, przewidywanym czasie przylotu i odległości do portu docelowego i pozostałej ilości paliwa. W prosty do zrozumienia sposób pokazane są: prędkość, wysokość i kurs samolotu. Pasażerowie mają też możliwość komunikowania się z udzielającą im instrukcji kontrolą ruchu lotniczego za pomocą wyświetlacza dotykowego na tablicy przyrządów.

W trakcie działania systemu Autoland działa także Garmin Autothrottle, służący do automatycznego sterowania i monitorowania parametrów zespołu napędowego, dzięki czemu samolot może wykonywać odpowiednie manewry. Podczas podejścia do lądowania, Autoland inicjuje zmniejszanie wysokości w celu dotarcia do wybranego lotniska oraz wypuszcza podwozie i hamulce aerodynamiczne. Następnie samolot, w konfiguracji do lądowania, rozpoczyna schodzenie.

Po wylądowaniu automatycznie rozpoczyna się hamowanie przy jednoczesnym śledzeniu linii centralnej drogi startowej, aż do całkowitego zatrzymania się samolotu. Następnie zespół napędowy jest wyłączany automatycznie, tak aby załoga i pasażerowie mogli bezpiecznie opuścić samolot.

System Autoland będzie w pierwszej kolejności dostępny jako element awioniki G3000 w samolotach Cirrus Vision Jet i Piper M600. Obecnie producent oczekuje na uzyskanie certyfikatu Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA). W planach jest także zintegrowanie systemu Autoland z awioniką G1000 (SF50 z certyfikatem FAA, 2016-10-31, Ograniczony certyfikat FAA dla Pipera M600, 2016-06-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.