Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezydenckie Tu-214

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 czerwca 2009

Wytwórnia lotnicza im. Gorbunowa w Kazaniu (KAPO), poinformował, że 1 czerwca przekazała rosyjskiej eskadrze prezydenckiej 2 samoloty Tu-214SR, które zastąpią 40-letnie Iły-22.

Pierwsze dwa z zamówionych w 2005 Tu-214 otrzymały nr RA-64515 i RA-64516. Widoczne wybrzuszenie na grzbiecie kadłuba, kryje systemy łączności, które uzupełniają satelity na północnymi rejonami Rosji, gdzie łączność satelitarna ma ograniczone zastosowanie / Zdjęcie: KAPO

Przekazanie samolotów to wypełnienie pierwszej części umowy z 2005, przewidującej dostawy łącznie 6 maszyn w trzech wariantach: Tu-214SR (samolot-retranslator), Tu-214PU (punkt uprawlenija) i Tu-214SUS (uzły swiazi). Ich wyposażenie opracowują Omskie zakłady radiowe im. Popowa (zobacz: Nowe samoloty dla prezydenta i premiera Rosji).

Cały program, z powodu niedofinansowania, cierpi na spore, dwuletnie opóźnienie. Obecnie zakłada się, że pozostałe maszyny dołączą do pierwszych Tu-214 w 2010 i 2011. Będą mogły latać, podobnie jak wprowadzone niedawno Ił-96-300PU (zobacz: Ostatni, prezydencki Ił-96), na trasach zagranicznych. Jednak ich głównym przeznaczeniem będzie obsługiwanie długodystansowych lotów krajowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra