Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni europejski Boeing 737-600 wycofany

Lotnictwo cywilne, 06 grudnia 2019

Należący do linii lotniczych SAS Boeing 737-600 o znakach rejestracyjnych LN-RPG, będący ostatnim latającym samolotem w tej wersji należącym do europejskiego przewoźnika, wystartował do pożegnalnego rejsu (nr SK600) 30 listopada br. o godz. 13:49 z lotniska Sztokholm-Arlanda. Następnie skierował się w stronę portu lotniczego Kopenhaga-Kastrup, nad którego drogą startową wykonał niski przelot. Później poleciał w rejon Göteborga, gdzie nakreślił na niebie liczbę 600 i lotniska Oslo-Gardermoen, na którym wylądował o godz. 15:57.

Linie lotnicze SAS były największym na świecie użytkownikiem Boeingów 737-600, eksploatując od października 1998 łącznie 30 takich samolotów / Zdjęcie: Marcin Sigmund

SAS otrzymały pierwszego Boeinga 737-600 w październiku 1998 i łącznie używały 30 samolotów w tej wersji, będąc ich największym na świecie użytkownikiem. Oblatany 22 stycznia 1998 Boeing 737-600 powstał na zamówienie złożone właśnie przez linie lotnicze SAS i był najkrótszą wersją z rodziny Boeingów 737 Next Generation, która obejmowała też modele -700, -800 i -900. Boeing 737-600 ma długość 31,24 m i w konfiguracji dwuklasowej może standardowo zabrać na pokład 108 pasażerów, a w maksymalnie zagęszczonej, jednoklasowej – do 130.

Boeing 737-600 został zaprojektowany jako następca odrzutowców McDonnell Douglas DC-9-15/-30/-40 i Boeingów 737-500, a jednocześnie bezpośredni konkurent MD-95 i Airbusa A318, jednak podobnie jak one nie odniósł dużego sukcesu rynkowego. Łącznie zbudowano bowiem tylko 69 Boeingów 737-600, które poza liniami SAS zostały zakupione jeszcze m.in. przez WestJet Airlines (13), Tunisair (7), Malev (6), Air Algérie (5), China Southwest Airlines (4) i Lauda Air (2). Ostatni wyprodukowany Boeing 737-600 został dostarczony liniom WestJet we wrześniu 2006.

Obecnie linie lotnicze SAS eksploatują jeszcze inne Boeingi 737NG, w tym 23 737-700 i 29 737-800, z których najstarsze są sukcesywne zastępowane Airbusami A320neo (SAS odebrały pierwszego A350-900, 2019-11-29). Aktualnie Boeingi 737-600 pozostają jeszcze w wyposażeniu m.in. WestJet (13), Tunisair (7) i Air Algérie (5).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.